Categoritzat | General

Un malintencionat reportatge d’El País fa enfadar els treballadors de RTVV

L’edició valenciana d’El País dedicava un extens reportatge el passat 4 de novembre a explicar la situació econòmica de la RTVV (Ràdio Televisió Valenciana) per tal de qüestionar-se quin ha de ser el futur de l’ens. Al cap de pocs dies, les seccions sindicals de CCOO i CGT a la corporació han emès un comunicat conjunt en què denuncien la intencionalitat criminalitzadora del reportatge firmat per Francisco Peregilcap als treballadors, i alerten que la direcció de l’ens l’està utilitzant en contra de la plantilla.

Al llarg del text, l’autor argumenta amb dades la mala situació econòmica de RTVV, però com a solució dóna a entendre que la manera de resoldre-ho és aprimant la plantilla. Així, el titular és prou explícit en aquest sentit: “Hasta cuándo hay que cargar con esto?“. Però als subtítols encara es posa més en qüestió la seva continuïtat: “Canal 9, la televisión de la Comunidad Valenciana, posee una plantilla de 1.800 trabajadores, más que Antena 3, Telecinco y la Sexta juntos“. També hi destaca que arrossega un deute de 1.200 milions i que té el pitjor índex d’audiència entre els grans canals autonòmics, juntament amb Telemadrid.

CCOO i CGT, en la carta pública que han elaborat conjuntament, argumenten que no es justifica la comparativa que el reportatge fa de la televisió autonòmica amb els canals privats estatals, ja que aquests darrers “subcontracten quasi tots els treballadors”, així que “la major part dels treballadors que fan Antena 3, Telecinco o la Sexta no consten com a empleats d’eixes empreses”.

Pels sindicats, “el més terrible de l’article” és que utilitzi les declaracions d’un directiu que s’amaga en l’anonimat per atacar els treballadors amb afirmacions com: “Hay un montón de gente que ocupa oficios que ya no existen, como los montadores de magneto, que es como si en un periódico tuvieras linotipistas. Y como no se quieren reconvertir, tienes que contratar a gente. Entre los turnos, las bajas por enfermedad y los moscosos (días de libre disposición), nos resulta muy difícil disponer de un equipo estable de 35 personas para montar un programa”. I el mateix directiu anònim conclou: “Aquí se ha comprado la paz social con convenios colectivos muy buenos. Ha sido culpa de los directivos, los sindicatos y los gerentes. No hay ningún responsable, pero lo son todos en general. Mientras ha habido dinero, no pasaba nada, pero ahora…”. Totes aquestes acusacions el periodista no les contrasta en cap altre punt del reportatge. Si que és cert que més avall dóna veu a un representant de la Intersindical, però no per preguntar-li sobre les declaracions del directiu.

Així que no sorprèn que CCOO i CGT trobin terrible que el text acusi els treballadors “de no complir amb les seues obligacions laborals” a partir d’una font anònima. I recorden que “l’empresa té capacitat, a través justament del conveni col·lectiu de sancionar qualsevol conducta irregular i així ho ha fet amb qualsevol treballador que no ha complit els horaris o no ha fet correctament la seua feina”.

Pel que fa als problemes de futura viabilitat econòmica que apunta el text que tindrà RTVV, els dos sindicats asseguren que “l’empresa falseja la realitat imputant als costos laborals” aquestes dificultats futures. I recorden que la Sindicatura de Comptes ja va advertir de l’excessiu cost dels drets audiovisuals que s’estan pagant (“Només als equips de futbol valencians, els partits dels quals no podem emetre, RTVV els ha pagat l’equivalent al salari de tots els treballadors durant quatre anys”), i també imputen les dificultats econòmiques al cost (que es creu que és molt elevat, però que la direcció manté en secret) de les retransmissions de la Fórmula 1 i als contractes amb l’empresa Teconsa, investigada dins del cas Gürtel.

I sobre la poca audiència que el reportatge denúncia que té Canal 9, li donen la raó, però asseguren que “els treballadors de RTVV posen en antena cada dia l’emissió de tres canals de televisió i dos de ràdio, amb els quals els treballadors podem oferir un producte d’excel·lent qualitat a la ciutadania, si no ens ho impediren els nostres directius, preocupats únicament amb servir al govern autonòmic del PP i a interessos econòmics externs a RTVV”. I també argumenten que “és la direcció, amb el seu sectarisme i el menysteniment del valencià -una llengua que alguns directius “enxufats” per Jaraba ni entenen-, els qui estan generant una desafecció amb el poble valencià que els treballadors volem revertir”.

En resum, per les seccions sindicals de CCOO i CGT de RTV, no es pot culpabilitzar la plantilla per la situació econòmica i d’audiència de Canal 9: “Els treballadors no som els culpables de la gestió nefasta de la direcció de RTVV. Si RTVV té un problema són els seus directius”. Així que proposa una alternativa a l’aprimament que suggereix El País: els directius “haurien de ser destituïts de forma immediata per la seua ineptitud”.

El PP proposa privatitzar autonòmiques, però la Generalitat assegura que no ho farà

La publicació del polèmic reportatge ha coincidit amb l’arrencada de la campanya electoral estatal. En aquest context, el programa del PP inclou la possibilitat de privatitzar algunes televisions autonòmiques. Però davant d’aquesta proposta, la Generalitat Valenciana s’ha afanyat a assegurar que mantindran “el caràcter públic” de Ràdio Televisió Valenciana.

 

Fes-ho córrer:

  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Enviar a un amic
  • La Tafanera
  • Meneame
  • Twitter

Traductor

Enllaços recomanats

Mediacat Twitter

Calendari

Abril  2014
Dil Dim Dim Dij Div Dis Diu
   
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30