Aquest article va ser publicat fa més d'un any. La informació que hi apareix fa referència a la data de publicació.

Ahir, el principal grup de venda al detall de l’Estat espanyol, El Corte Inglés, va presentar el seu compte de resultats, especialment positius, i la notícia va ser fins i tot destacada a algunes portades, com per exemple La Vanguardia i Las Provincias i també al diari madrileny La Razón.

La notícia ha permès saber que és el primer increment de beneficis per primera vegada en sis anys, potser la dada més destacable, ja que durant aquest temps han estat comptades les notícies que informaven dels mals resultats de la companyia, que en tot cas mai arribaven a la portada. De fet, durant aquests anys dolents, alguns mitjans com El Correo s’esforçaven a mantenir l’optimisme, i això que la situació del grup empresarial podria ser molt pitjor que una simple desacceleració.

Ves a Verkami Anuari Mèdia.cat 2019

I és que sembla talment que El Corte Inglés només pugui generar notícies positives. Potser per això, en cap cas l’anunci de l’increment de beneficis s’ha vinculat a la destrucció de 3.000 llocs de treball amb l’aprovació del nou conveni, segons denuncien fonts sindicals. Una mesura que per mitjans com ABC “cal atribuir” a altres causes, però paral·lelament destaquen que “no s’han fet acomiadaments massius”.

Així, mentre que el fitxatge de l’antic candidat del PP, Manuel Pizarro, si arriba a totes les seccions d’economia, la vinculació falangista del seu director general queda relegada a digitals independents com ElDiario.es, el mateix mitjà que –altre cop en solitari- ha publicat la recent sentència del Tribunal Suprem espanyol contra l’empresa per discriminació sexual. El nom de la popular marca també s’oblida quan es troba relacionada amb accidents laborals als països on produeix la seva roba.

El Corte Inglés és un dels principals anunciants en mitjans de comunicació, i al voltant d’aquesta xifra s’ha anat creant una llegenda negra sobre la impossibilitat de publicar qualsevol notícia negativa que l’involucri. Un fet que va ser tractat en profunditat per la revista La Marea el gener passat.

Un dels principals projectes de Mèdia.cat és l’Anuari dels Silencis Mediàtics, que treu a la llum temes silenciats pels mitjans de comunicació i que es finança gràcies al micromecenatge: això vol dir que les nostres investigacions no depenen de cap gran finançador que les pugui condicionar, sinó de petits suports de moltes persones alhora.

#AraMésQueMai, ens hi ajudes?

Ves a Verkami Anuari Mèdia.cat 2019