090907_revistes

La mesura forma part del Pla de foment de la lectura que inclou 55 publicacions en català | L’any passat s’hi van acollir 13.000 joves, el 20% de la fornada del 1990
El Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació repeteix la iniciativa de regalar subscripcions als joves que celebren el seu 18è aniversari al llarg de 2009. Tal i com va succeir l’any passat, el primer en el qual es va implementar la mesura inclosa en el Pla de foment de la lectura, una part de les publicacions estan escrites en espanyol. Dels 70 diaris i revistes a les quals els joves es poden subscriure gratuïtament durant un any, en 13 casos són monolingües castellanes i en dos tenen tant la versió en català com en espanyol.

L’oferta en espanyol inclosa en la promoció del Departament de Cultura és premsa diària generalista (7), esportiva (2) i revistes temàtiques (7). La resta, fins a 55, són en català. De fet la llengua no forma part del criteri de selecció. Segons s’explica en una nota de premsa, una comissió va valorar el nombre d’exemplars subministrats, la temàtica, la memòria explicativa presentada per l’empresa editora, el pla de fidelització de subscriptors i la campanya de promoció per a la difusió d’aquesta iniciativa.

Enguany accedeixen a la promoció fins a 67.969 nois i noies nascuts l’any 1991. L’any passat, i amb un públic potencial lleugerament superior, s’hi van adherir 13.000 joves, el 20% de la fornada. La subscripció s’ha de fer via web fins al 31 de setembre. No s’ha fet públic cap dada sobre la possible fidelització de les subscripcions gratuïtes en la promoció del 2008.

Diaris i revistes en espanyol incloses en la promoció de Cultura
Diari de Terrassa
El País
La Vanguardia
Público
El Periódico de Catalunya
(doble versió)
Segre (doble versió)
La Mañana

Sport
Mundo Deportivo

On Diseño
Lonely Planet Magazine
Historia y Vida
Revista Educación Social
El Ciervo
Psychologies

Nota de premsa del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació

Un dels principals projectes de Mèdia.cat és l’Anuari dels Silencis Mediàtics, que treu a la llum temes silenciats pels mitjans de comunicació i que es finança gràcies al micromecenatge: això vol dir que les nostres investigacions no depenen de cap gran finançador que les pugui condicionar, sinó de petits suports de moltes persones alhora.

#AraMésQueMai, ens hi ajudes?

Ves a Verkami Anuari Mèdia.cat 2019