Xavier Giró i Joan Vila a la presentació de l'informeBona part de la premsa digital catalana i dos dels diaris de paper analitzats es fan ressò de l’estudi sobre la cobertura de l’adjudicació del Q3 a Seat.

Tanmateix, la coincidència amb l’anunci de l’automobilística d’acomiadar 300 directius i treballadors del departament comercial ha relegat a un segon pla l’informe de Media.cat i l’Observatori de la Cobertura de Conflictes (OCC).

Dels sis mitjans analitzats en l’estudi, només El Punt -que també s’havia fet ressò de l’informe sobre el Procés de Bolonya- i Público n’han parlat en les edicions de paper d’aquest dimarts 12 de gener. Cal destacar que al debat hi van assistir periodistes del diari de Mediapro, així com d’El País. Entre la premsa digital destaca la cobertura de Vilaweb -la presentació es va fer a la seu del digital- així com de Comunicacio21, El Triangle i Tribuna.

Premsa de paper

>> El Punt: La premsa tria l’«estratègia de la por» en l’adjudicació del Q3

>> El Punt: Un informe diu que els diaris van prioritzar l’empresa en el conflicte de Seat

>> Público: El diario ‘Público’, ejemplo de objetividad en los conflictos

Premsa digital

>> VilaWeb: El discurs de la por en el conflicte de Seat

>> El Triangle: Un estudi destaca la primacia del discurs empresarial en el tractament informatiu del conflicte de Seat

>> Comunicacio21.com: Un informe diu que els diaris han donat prioritat al discurs de l’empresa en el conflicte laboral de Seat

>> tribuna.cat: El conflicte laboral de Seat i el seguidisme empresarial dels mitjans

Blocs

>> Roger Palà: Qui paga mana

>> Joan Vila: Media.cat: tercera entrega

Altres fonts d’informació

>> ESCACC: L’estratègia de la por i el consens domina la informació sobre el conflicte laboral a Seat