La Policia Nacional espanyola va detenir aquest dilluns a l’empresari de comunicació mallorquí, Jacint Farrús, en el marc de la denominada operació Voltor. L’empresa del detingut, Serveis Balears de Televisió, té el contracte de la producció dels informatius d’IB3. Un detall que l’informatiu del canal autonòmic va obviar en parlar de la seva detenció.

Les operacions contra la corrupció a Mallorca esquitxen cada vegada més càrrecs polítics i empresaris relacions amb les institucions illenques. El darrer episodi, aquest mateix dilluns, va suposar la detenció de l’empresari Jacint Farrús i de l’exconseller de Turisme Francesc Buils (Unió Mallorquina).

Farrús és el propietari de la televisió local, Canal 4, la més antiga de Mallorca fundada a nivell amateur el 1986 i que va iniciar la seva professionalització el 1994. Amb l’arribada de la TDT Canal 4 va aconseguir llicències tant a Mallorca com a Menorca i a les Pitiüsses. A més, una altra de les seves empreses, Servei Balear de Televisió, té les subcontractes dels serveis informatius i de meteorologia tant d’IB3 com d’IB3 Ràdio.

Tot i així les acusacions se centren en altres dues empreses: l’agència de comunicació Cent&Ment -on havia estat soci amb l’actual director general d’IB3, Antoni Martorell- i la consultora Torun Consulting. A Farrús l’acusen de frau a l’administració i de malversació de fons públics i se sospita de subvencions concedides per la conselleria de Turisme en l’etapa de Francesc Buils. Els escorcolls que es van realitzar al llarg de dilluns van obligar a Canal 4 a aturar les emissions previstes en directe. Segons publica el Diari de Balears, al llarg de la jornada van córrer falsos rumors que també s’escorcollava l’empresa SBT i, fins i tot, la seu d’IB3.

Els informatius d’IB3 amaguen la vinculació de Farrús amb la televisió pública
Els treballadors de SBT han afirmat en un comunicat que són els “primers interessants en que aquest i altres casos de presumpte correcció els investigui la Justícia de manera exhaustiva” tot i que això pugui afectar el seu futur laboral. En aquest sentit han expressat la seva “indignació” que l’informatiu d’IB3 Televisió hagi obviat “que l’empresari Jacint Farrús té la concessió dels serveis informatius de la radiotelevisió balear” tal i com han fet altres mitjans com Televisió de Mallorca o la mateixa IB3 Ràdio. En tot cas, i segons recollia l’agència Europa Press, en principi, no hi ha la intenció de rescindir el contracte amb l’empresa de Farrús sempre que la seva situació processal no arribi a un “estadi insuportable”.

Més enllà de la presumpte implicació del propietari de SBT, els seus treballadors fa temps que pateixen retallades laborals. En aquest sentit destaquen els 20 acomiadaments de l’agost de 2009 i els 27 més d’aquest mateix gener. A més, fa un any i mig van fer dues jornades de vaga per denunciar que el contracte entre IB3 i SBT pràcticament duplicava els salaris que rebien.

Un Comentari