consulta_educacioVora 50.000 membres de la comunitat educativa del País Valencià van participar en la primera jornada d’una consulta per demanar un canvi en la política educativa. Malgrat que la participació -en 350 centres de 81 municipis- va superar el 60% la notícia no ha aparegut ni al Levante ni a Las Provincias ni a Canal 9.

Silenci total dels grans mitjans valencians sobre la consulta organitzada per la Plataforma per l’Ensenyament Públic. La primera jornada de votacions als centres va aconseguir una més que notable participació del 63% -el cens estava format pel conjunt de mestres, personal administratiu, pares i alumnes majors de 14 anys-. A les urnes instal·lades en 350 centres educatius es demanava si era necessari “un canvi de la política educativa del govern valencià i dels actuals responsables de la Conselleria d’Educació”. I els primers resultats han estat contundents: un 96% dels votants van apostar pel “sí” mentre que el “no” no va passar del 2,7%. Després d’una primera jornada centrada a la zona de València, al llarg de les properes setmanes es faran noves onades de consultes que es clouran el proper 15 de juny a Elx.

La consulta, que va tirar endavant malgrat les pressions de la conselleria d’Educació, no ha merescut ni una línia al Levante-EMV d’aquest divendres -un diari, a priori, progressista-. En canvi si que recull una notícia sobre educació (“Educació obliga als col·legis a acceptar els certificats d’embaràs” en referència a la puntuació de la inscripció a les escoles). A la portada de l’edició digital contrasta que no hi hagi cap notícia de la consulta amb la presència de temes totalment anecdòtics com el fet que els bombers van haver de taller amb una radial un anell que oprimia un dit d’un home.

A Las Provincias s’insisteix amb l’anell i la radial (“Sis bombers per tallar un anell que oprimia un dit”) o amb altres temes amb aparent poc interès informatiu com el de les “ nòvies dels futbolistes que escalfen el Mundial”. El diari conservador tampoc ha defugit els temes educatius (“L’examen d’accés a la universitat agafa per sorpresa als alumnes d’FP”) però en canvi no ha dedicat ni una línia a una iniciativa que havia mobilitzat 50.000 persones.

No causa cap sorpresa que Canal 9 també obviés la consulta sobre la política educativa del Consell. Tal i com passa al Levante i a Las Provincias, aquest fet contrastava amb una notícia relacionada amb l’ensenyament però certament anecdòtica -en la línia que denunciava l’UGT en el Cas Gürtel-: “Educació presenta un karaoke amb cançons tradicionals valencianes”.

Tema de portada en altres mitjans
En canvi, tant VilaWeb com L’Informatiu han considerat la consulta realitzada aquest dijous a 350 centres educatius del País Valencià com un tema de portada. En el primer cas es destacava l’elevada participació (“La participació a la consulta sobre l’ensenyament valencià supera el 60%”) mentre que el digital valencià apostava pel rebuig de la comunitat educativa al conseller d’Educació (“La comunitat educativa suspèn la gestió de Font de Mora”).