Aquest article va ser publicat fa més d'un any. La informació que hi apareix fa referència a la data de publicació.

Enric MarinAhir dimecres es feia pública la dimissió de Rosa Cullell com a Directora General de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i avui mateix, el president de l’entitat, Enric Marín, anunciava que n’assumiria les seves funcions. Aquesta dimissió s’enllaça amb la de l’anterior president, Albert Sàez, a finals de març, i la seva polèmica substitució per Marín. El fet que de moment ningú agafi el relleu de Cullell podria ser un indicador de la profunda crisi de governabilitat que sembla patir la Corporació.

Ves a Verkami Anuari Mèdia.cat 2019

Encara que Rosa Cullell ha declarat que dimitia per “motius personals i professionals”, no ha pogut evitar que ràpidament hagin sorgit diverses teories al voltant de la seva decisió. La renúncia es va oficialitzar després d’una picabaralla amb el conseller d’ICV a l’ens, Josep Viñeta, a causa d’unes prejubilacions. Un motiu que El Periódico titlla de “menor” i que sols justificaria la dimissió pel fet que ja duia acumulat un desgast important. Segons aquest rotatiu, no era la primera vegada que Cullell amenaçava en plegar. Per la seva banda, altres mitjans asseguren que ha estat la difícil relació amb Enric Marín la que ha provocat la seva marxa, opció que la pròpia Cullell ha desmentit explícitament adduint que feia “poc temps” que treballaven junts.

Més explícitament, Directe.cat assegura que ha estat la diferència de criteris entre Cullell i Marín sobre el seguiment de la manifestació del 10 de juliol la que ha provocat la ruptura definitiva entre ambdós. Segons aquest digital, Cullell, propera als socialistes, no recolzava l’àmplia cobertura que van fer, tan TV3 com Catalunya Ràdio, de la marxa sota les directrius de Marín, independentista declarat.

Rosa Cullell va assumir el càrrec a l’abril del 2008 provinent de la Fundació Gran Teatre del Liceu. Llicenciada en Ciències de la Comunicació, havia treballat a diferents mitjans, tals com Mundo Diario, BBC, El País i TVE a Catalunya. Durant el referèndum de l’Estatut es va posicionar com a fervent defensora del sí.