Aquest article va ser publicat fa més d'un any. La informació que hi apareix fa referència a la data de publicació.

infotv“Pots continuar queixant-te… o fer un pas avant. Info TV torna, si tu vols”. Aquest és el lema de la campanya que ha iniciat el canal de televisió per aconseguir un miler de socis que aportin una quota anual de 100 euros. Amb aquests diners asseguren que poden tornar a emetre una programació de forma regular i l’empresa responsable es compromet a gastar tots aquests diners íntegrament en les despeses de salaris i equipament.

Però Info TV no s’ha passat a la xarxa després d’una anàlisi sobre el futur dels mitjans digitals, sinó per la impossibilitat d’aconseguir una llicència de TDT en el marc de “l’escenari bèl·lic” que viu el País Valencià, en paraules de Juli Esteve, el seu màxim responsable.
Esteve reconeix que han començat aquesta campanya “el pitjor any i el pitjor mes de les nostres vides” i que “no és un bon moment per demanar diners a la gent”, però amb eleccions autonòmiques i municipals per a la primavera del 2011 és conscient que hi haurà “un escenari polític, social i econòmic d’allò més mogut”.
La campanya està acabant la seva primera fase, durant la que s’ha editat aquest vídeo promocional on repassa alguns dels moments estel·lars dels seus informatius, amb les investigacions de corrupció, la campanya social contra la vista del Papa o la defensa veïnal del Cabanyal. De moment unes cent persones ja han omplert la butlleta de soci i Esteve confia que la segona part de la campanya, durant setembre i octubre, permeti arribar a la xifra necessària: “Comptem amb els actes de masses que tradicionalment es donen en aquestes dates i el suport de la societat civil organitzada, sense la qual serà impossible fer realitat el projecte”.
InfoTV es va destacar, entre els anys 2005 i 2008, com un mitjà especialment crític amb les polítiques del Partit Popular, una televisió “diferent” que “que no amague les notícies i que respecte la nostra llengua i la nostra cultura”, tal i com es definia al seu manifest fundacional, en una clara referència a la deriva sectària de Canal9. Llavors va arribar a unes audiències habituals de 70.000 espectadors i unes quotes de publicitat que van fer entreveure que el projecte era viable econòmicament. A internet, però, la publicitat es va reduir massivament i la televisió va haver de sobreviure pràcticament pels beneficis de la productora associada. L’arribada de la crisi i la caiguda de les comandes van obligar a paralitzar el projecte. Fins ara.

Ves a Verkami Anuari Mèdia.cat 2019