Aquest article va ser publicat fa més d'un any. La informació que hi apareix fa referència a la data de publicació.

radio-sabadellSegons avançava ahir l’edició sabadellenca de Vilaweb, la ràdio municipal de la població vallesana hauria vetat la col·laboració dels escriptors Roc Casagran i Antoni Dalmases amb la frase: “és un any d’eleccions i no vull aquests dos a la ràdio”.

La sentència l’hauria dit Marc Sabater, director de l’emissora, al conductor del programa quan aquest li va proposar els col·laboradors, tal hi com ha explicat el mateix Casagran a Media.cat. “Jo ja havia col·laborat a Ràdio Sabadell fa un parell d’anys, en una secció on proposava llibres, quan vaig haver de plegar per què se’m va prohibir fer una ressenya de la revista [local] Ordint la Trama -continua Casagran- i ja llavors va ser el mateix Sabater el responsable de tot plegat, del qui encara espero una explicació”. Per a l’escriptor això és una mostra del “sectarisme” que domina una ràdio que quan es va inaugurar ara fa una dècada “vam veure amb molt d’optimisme”. “No em faig el càrrec que ni tan sols puguem col·laborar de franc i en una secció determinada on ni tan sols es parlaria de política”. Ambdós damnificats van decidir fer públic el seu veto conscients que “no és una situació aïllada” i van escriure un text conjunt que van enviar al Diari de Sabadell. Aquest però, va decidir no publicar-lo per mor d’un “pacte entre cavallers” que els impediria atacar un altre mitjà de la ciutat. “És obvi -continua Casagran- que hi ha molta por a criticar qualsevol fet de la gestió municipal. De fet, quan existia el Nou9 va tenir molt problemes amb l’Ajuntament per fer-ho”.
Per la seva banda, Sabater assegura que no hi ha hagut cap veto sinó que tot plegat és una situació normal en que “cauen seccions previstes en els diferents espais” doncs “en el procés de confecció d’una programació, i fins i tot quan la programació ja està engegada, el ball de seccions és constant”.
Les denúncies de sectarisme de Ràdio Sabadell, però, no s’acaben aquí, sinó que tan CiU com ICV han criticat la gestió “partidista i discriminatòria” del mitjà públic i ja abans de l’estiu la CUP havia demanat la dimissió, tan de Sabater com de Josep Abellán, gerent de la ràdio. En un comunicat, la secció local dels convergents denunciava que “no és un fet aïllat que la ràdio pública municipal al servei exclusiu de l’equip de govern socialista no contrasti mai les noticies que fan referència a CiU i sí que ho facin sistemàticament amb les noticies generades pels nacionalistes, les quals és habitual que es publiquin degudament contestades per l’equip de govern el mateix dia de la seva publicació”.

Ves a Verkami Anuari Mèdia.cat 2019