Aquest article va ser publicat fa més d'un any. La informació que hi apareix fa referència a la data de publicació.

logo_mediacatAquest mes d’octubre Media.cat celebra el seu primer any de vida i ho fa amb unes dades que, per positives, ens animen a continuar amb el projecte i a esforçar-nos per a continuar fent aquesta feina tan bé com en siguem capaços. Tenint en compte les nostres limitacions materials i que som una publicació especialitzada, al llarg d’aquest any hem tingut 14.622 usuaris únics que han entrat un total de 32.687 vegades i s’han llegit 56.008 pàgines. Uns resultats dels que ens sentim més que orgullosos.

A més, al llarg de l’any hem anat incrementant la nostra audiència de forma lenta però constant. Així, vam començar amb un llançament molt fort que ens va dur a tenir un primer mes amb 1.710 visites úniques, que als sis mesos -del 19 de febrer al 19 de març- s’havien estabilitzat en les 1.130, per començar a créixer fins les 1.843 del darrer mes, durant el qual hem tingut més de 120 visites diàries. Per dies punta, n’hi ha tres dies que hem superat les més de 300 visites. El primer va ser el 29 d’abril, dia de la publicació de l’informe “La cobertura mediàtica de la mort de Samaranch”, els altres dos han estat les dues darreres setmanes i sense que s’hagi publicat cap informe, el que confirma la nostra tendència al alça.

Ves a Verkami Anuari Mèdia.cat 2019

Per notícies, els informes de Media.cat són el plat fort de la publicació i tres de les pàgines més visitades tenen relació amb aquests: el ja citat informe sobre la mort de Samaranch, l’informe “El tractament informatiu de les consultes del 28-F” i el darrer que hem presentat “Les retallades de Zapatero a les tertúlies”. Les quatre que segueixen en interès són les notícies “Jugant a fer de Mossos un any després de les càrregues de Bolonya”, del 28 de maig, “Quiròfan públic, suite privada”, del 10 de maig, “La història de les mines xilenes que a ningú no ha interessat“, del 14 d’octubre i “TVE informa d’una detenció a Euskal Herria abans que es produeixi”, del 29 d’octubre del 2009.

La referencialitat de Media.cat en el seu àmbit queda reforçada pel fet que el 36,09% de les visites arriben directament al web i que més del 60% de les que arriben via cercadors ho han fet després de preguntar per Media.cat. La creixent importància de les xarxes socials també queda palesa i les entrades a Media.cat per Facebook han augmentat d’un 11% fa un any a l’actual 19,41. Per Twitter aquestes s’han més que doblat al passar del 2,8% al 6,12. De fet, Media.cat ja té 489 seguidors de facebook i 412 de Twitter, unes xifres que van creixent dia a dia.

Per origen geogràfic els nostres lectors es troben concentrats majoritàriament a Barcelona i Girona, encara que en tenim distribuïts per tot el país, amb València i Palma com a importants punts d’entrada de visites -sisena i setena ciutats respectivament- i amb la curiositat que Madrid és la tercera urbs amb major nombre de visites.

Uns resultats, en definitiva que no podem deixar d’agrair-vos i que ens animen a continuar la nostra feina.