Aquest article va ser publicat fa més d'un any. La informació que hi apareix fa referència a la data de publicació.

observatori donesL’Observatori de les dones als Mitjans de Comunicació celebra el seu desè aniversari amb la Jornada Internacional (RE) Imagina’t, un espai de debat al voltant de la representació de les dones als mitjans que “vol reunir tots els agents implicats en la configuració d’aquesta imatge, tan siguin periodistes com acadèmics o membres de les institucions” explica Anna Morero, coordinadora de continguts del (RE) Imagina’t.

Al llarg de tot el dia, i al CitiLab de Cornellà, es reflexionarà al voltant de la pregunta que llençarà Rosalind Gill, professora d’anàlisi social i cultural al Centre de Cultura, Mitjans de Comunicació i Industries Creatives del King’s College de Londres, autora de la conferència inaugural: “La representació de les dones en els mitjans de comunicació. N’hi ha per emprenyar-se?”. Dividits en dues taules rodones, a la primera hi intervindran periodistes com Rosa Cullell, Sílvia Cóppulo, Josep Carles Rius, Joana Bonet, i Xavier Oliver. Tractaran de veure si existeix una política sobre aquesta representació i si les diferències entre mitjans responen més a una decisió d’empresa o a les inquietuds personals dels seus responsables.

El segon debat reunirà persones provinents de l’àmbit universitari com Iolanda Tortajada, Mercè Coll i David Roca, i representants d’institucions com Dolors Comas d’Argemir, consellera del CAC, i María Jesús Ortiz, cap del Servei de Comunicació i Imatge del Instituto de la Mujer espanyol. Aquí es tractara de buscar apunts per a un canvi en aquesta imatge de la dona.

Les places per assistir a la jornada ja estan exhaurides, però es podrà seguir en directe a través de la pàgina de l‘Observatori de les dones als Mitjans de Comunicació i també es penjaran resums de les diferents intervencions al seu perfil de facebook.

“Al llarg dels deu anys que funciona l’Observatori hem comprovat com els mitjans s’han mogut d’una representació molt sexista cap a un discurs més depurat -explica Anna Morero- que crea un model de dona nou, més actual i potser menys negatiu, però se segueix apostant per la generació d’un sol model ideal enlloc de reflectir la diversitat de la feminitat, el que, per exemple, no passa amb la masculinitat.”

L’Observatori de les dones als Mitjans de Comunicació és una iniciativa de la cooperativa Drac Màgic i de diferents ajuntaments catalans que “ofereix eines de visió crítica, anàlisi i sensibilització a la ciutadania per fomentar una reflexió crítica davant de continguts sexistes i discriminatoris dels mèdia”. En el marc del seu desè aniversari també han programat un concurs per a la creació d’un espot no sexista en el que han participat més d’un centenar d’alumnes de 3r i 4t d’ESO i la publicació del “Decàleg per una bona representació de les dones en els mitjans de comunicació”, que es presentarà durant la  jornada de demà.