Aquest article va ser publicat fa més d'un any. La informació que hi apareix fa referència a la data de publicació.

rei boletAvui el conjunt de la premsa del país es feia ressò de la batalla comercial entre dues de les grans cadenes de televisió privades espanyoles. La batalla per l’audiència entre Antena 3 i Tele 5 -amb contraprogramacions il·legals i emissions sense publicitat incloses- copava els espais dedicats a analitzar els mitjans. Unes anàlisis fetes en clau espanyola i sense tenir en compte les preferències dels teleespectadors de Catalunya, que van optar per seguir per TV3 als “Caçadors de bolets”.

El pitjor, sens dubte, El Periódico, que titulava: “‘Hispania’ supera un ‘Felipe y Letizia’ que causa hilaritat”, quan a Catalunya va ser justament a l’inrevés, una dada que l’article esmenta sols de passada. La Vanguardia optava en canvi per sortir a la defensa de la minisèrie sobre els borbons -rebutjada massivament tan per la crítica especialitzada com per els espectadors a través de les xarxes socials- donant àmplia cobertura a l’empipada de Juanjo Puigcorbé on arriba a acusar als usuaris de Twitter de ser “mercenaris” de la competència o d’interessos polítics que no aclareix.

Però també altres mitjans amb més visió catalanocèntrica cauen a la trampa de la “batalla espanyola” i, per exemple, RAC1 i l’Avui dediquen bona part de les seves seccions a comentar els pros i contres de cada programa. A l’emissora del Grup Godó fins i tot detallen el share aconseguit per cada una a Catalunya: 18,6% en el cas de “Felipe y Letizia”, amb 504.000 espectadors, i 17,5% en el cas d’“Hispánia”.

Uns resultats que contrasten amb els èxits no reconeguts d’uns modestos -sobretot en termes pressupostaris i de promoció- caçadors de bolets: 22,2% de share i 746.000 espectadors.