KhalifaAllunyant-se de la tradició de crítica que van tenir durant la gestió de Joan Laporta, els dos principals diaris esportius de Barcelona han presentat la decisió de la nova junta de vendre la samarreta del Barça de la forma més pragmàtica possible: la monetària. Deixant de banda el 9 Esportiu -que es limita a publicar un petit breu amb només la informació que va revelar el programa El club de la mitjanit de Catalunya Ràdio,- El Mundo Deportivo i Sport destaquen la xifra de 33 milions d’euros anuals per lluir la propaganda de Qatar Foundation al pit dels blaugranes. El rotatiu del Grup Godó encara fa una referència a les susceptibilitats dels seguidors culés en aquest tema per tal de poder, tot seguit, justificar la decisió de Sandro Rosell. El del Grup Z ni tan sols.

Sobre el patrocinador -Qatar Foundation- sols expliquen que és una entitat sense ànim de lucre dedicada a promoure l’educació, la investigació i el desenvolupament”. Ni tan sols que el seu promotor és el xeic Hamad Bin Khalifa Al Thani, emir de Qatar. Encara que Khalifa està considerat “progressista” entre els dirigents musulmans -va finançar el canal internacional Al Jazeera- governa Qatar en una monarquia absolutista i va arribar al poder després de realitzar un cop d’estat contra el seu propi pare.

Cap dels dos diaris tampoc es pregunta perquè una entitat sense ànim de lucre necessita gastar-se 166 milions en patrocinis esportius a un club d’elit europeu ni relaciona aquesta decisió amb que Qatar va ser escollida -fa sols un setmana- seu del Mundial de Futbol del 2022. Òbviament, també passen per alt el suport que aquesta candidatura va rebre de Pep Guardiola i Sandro Rosell, potser, en el cas de El Mundo Deportivo per no haver d’empassar-se les dures crítiques que va llençar contra aquesta elecció.