Si algú proposa a una televisió una conferència de llarga duració, tractant un tema amb profunditat, amb dades, reflexions complexes i matisos d’alguna qüestió difícil i lletja com, per exemple, les migracions, qualsevol responsable de programació el titllarà de boig. Si a més es programa es limita a una senzilla i barata càmera fixa, amb un cost de filmació i realització que tendeix al cost 0, segurament ja ni s’aconseguirà cap més resposta que una sonora riallada. L’argument? Això no interessa a l’audiència.

Però aquest és el programa que en només tres mesos ha aconseguit més de 800.000 visites a Youtube: una conferència de 18 minuts de durada –dividit en dues parts- d’Arcadi Oliveres, economista i president de Justícia i Pau, titulat l’Origen de les migracions modernes. Una audiència que ja voldrien molts programes que disposen d’un pressupost molt més elevat, o directament d’algun tipus de pressupost.

I tot això gràcies a arguments raonats, explicacions complexes i molta documentació. Sense crits, demagògia  ni groguisme fàcil. Tota una lliçó de televisió de qualitat i èxit des d’internet.

Potser és per aquest bany de realitat imposat per les xarxes socials que el programa Singulars del Canal 33 va decidir-se a entrevistar Oliveres el passat dilluns. Ara cal esperar a saber quina va ser la seva audiència televisiva.