Aquest article va ser publicat fa més d'un any. La informació que hi apareix fa referència a la data de publicació.

Passades les eleccions, el Barça i la final de la Lliga de Campions han passat a monopolitzar tots els espais informatius. Per posar-ne un exemple –i quan encara quedaven quatre dies pel partit- les notícies de TV3 van quedar copades per l’esdeveniment i a banda del reguitzell de pactes i anàlisis postelectorals, sols una altra notícia esportiva com és la mort de Xavier Tondo –un ciclista sense cap títol important al seu palmarès- ha aconseguit un forat important als informatius de la cadena pública. I no sols a la secció d’esports, sinó també a societat o al temps sembla que l’únic que passi al món sigui que es juga un partit de futbol.

És un fenomen creixent el fet que la informació esportiva guanyi cada vegada més i més espai als mitjans informatius i que a més aquesta estigui hegemonitzada pel futbol. Però poc a poc va envaint altres seccions que, a més, ja han perdut pes global en el tractament de l’actualitat. Potser per això no sorprèn que quasi la meitat del temps d’un Telenotícies estigui centrat en un sol partit que encara no s’ha jugat i del que realment poques coses se’n poden dir a banda d’històries tan interessants com la d’uns que se’n van fins a Londres amb un 600 pintat de blaugrana. Però ja és més preocupant que la principal notícia al voltant de l’acampada de Plaça Catalunya sigui la coincidència d’espais amb les celebracions d’una possible victòria del Barça o –i és encara més greu- que l’únic problema que suposa el núvol de cendra volcànic provinent d’Islàndia sigui com ho faran l’equip i els seguidors culés per viatjar fins a Londres, enlloc de les seves múltiples implicacions econòmiques, polítiques i tecnològiques.

Ves a Verkami Anuari Mèdia.cat 2019

Potser per això no és estrany que hagi aparegut el primer manifest contra el que anomenen “nacionalbarcelonisme” sota l’irònic títol “Catalunya és més que un club”. Encara que la iniciativa –almenys ho és l’expressió- provingui d’aficionats pericos que més que una rebaixa del pes de la informació esportiva el que demanen és un increment del seguiment a l’Espanyol, l’encerten prou en algunes de les seves denúncies. Com la que fa la periodista i perica declarada Mireia Caramazana, que “si bé es pot entendre que TV3 parli més del Barça que de l’Espanyol, però ja costa més que també ho faci del Real Madrid”.