La invisibilització de l’esport femení als mitjans de comunicació és un fet tan obvi que no val la pena ni tan sols comentar-ho. Davant les hores de televisió i les pàgines de diari dedicades al futbol masculí –obligatòriament masculí per decisió de la FIFA, que prohibeix la federació d’equips mixtes- a penes hi ha algun mitjà digital especialitzat que dediqui certa cobertura a les futbolistes. L’única forma que tenen aquestes esportistes de sortir als mitjans és treure’s la roba.

Això ha quedat exemplificat avui amb la publicació d’una (breu) notícia als principals diaris valencians, com són Levante, Las Provincias i Superdeporte –a més d’altres del país- acompanyada d’un vídeo del reportatge que l’edició alemanya de Playboy ha dedicat a la selecció femenina de futbol del seu país. El poc interès informatiu del documental es dedueix pel fet que cap diari s’ha molestat a subtitular les entrevistes a les protagonistes, car deurien pensar que amb les imatges de les noies jugant a futbol amb calcetes o mullant-se les samarretes ja queda tot explicat.

Ja s’ha denunciat sovint aquest tipus de continguts a les edicions digitals de diaris que, per altra banda, es consideren seriosos, però no deixa de molestar que es vulgui explicar que el reportatge és “per promocionar el Mundial Femení de Futbol que es jugarà el mes vinent” i que la notícia s’ubiqui a les pàgines d’esports. Total, ja és habitual que Levante publiqui galeries fotogràfiques amb “les “noies més sexy” sense necessitar de cap “excusa informativa”.