Poc a poc, cada vegada hi ha més seccions de l’espectre informatiu que van deixant enrere el periodisme per entrar de ple en el de l’espectacle. Es podria posar com a exemples reconeguts reality shows conduïts per, antigament, reconeguts periodistes, una bona part de les tertúlies, la premsa rosa i cada cop més, el periodisme esportiu.

El darrer exemple en aquesta línia l’hem pogut veure a València aquest cap de setmana, en motiu de la cursa de Fórmula 1. “Guapes i molt ben informades” titulaven diversos diaris del grup Prensa Ibérica mentre Levante ha dedicat una de les seves galeries de fotos a “Les reporteres més belles de la Fórmula 1”. Tota una clarificació –encara que el rotatiu ho destaca positivament- de la política de les televisions per afavorir una imatge sexual a una de professional a l’hora de cobrir els esdeveniments esportius. Estratègia que ha acabat afectant també canals públics i considerats seriosos, com ara la BBC. Fins i tot Tamara Ecclestone, la pròpia néta del magnat de les curses de cotxes, Bernie Ecclestone, cobreix la competició.

Ningú té cap dubte que una noia maca pot ser una excel·lent periodista i no totes les presentadores de la Fórmula 1 segueixen el mateix patró, però quan una recerca a internet d’una d’aquestes reporteres dóna més resultats d’elles en roba interior que exercint la seva feina, és obvi que s’està davant de persones que professionalment són, sobretot, models i que la tasca d’informar requereix altres qualitats que una bona presència física.

Si la setmana passada era la selecció alemanya de futbol femení la que servia d’excusa per incloure continguts sexuals –i sexistes- en alguns mitjans, ara és la mateixa figura de la periodista el suport d’aquests continguts.