Aquest article va ser publicat fa més d'un any. La informació que hi apareix fa referència a la data de publicació.

A mitjans de juny la multinacional Veolia Transport assumia la gestió de l’aeroport de Perpinyà-Ribesaltes, conegut popularment com La Llavanera, amb la promesa d’invertir-hi tres milions d’euros i dotar de viabilitat a una infraestructura que, per ara, és força deficitària i ahir va presentar els primers resultats. Xarxa wi-fi, renovació de les botigues, millora de l’aspecte extern i… canvi de nom, un detall que la crònica de L’Indépendant passa per alt, no així a El Punt Avui, únic diari que ha publicat la notícia.

Des d’ara, l’aeroport de Perpinyà s’anomena oficialment “Sud de France”, que correspon, no per casualitat, amb la marca comercial amb el que Consell Regional del Llenguadoc-Rosselló promou els productes “regionals”. Precisament va ser aquesta institució qui va aconseguir que Veolia gestionés l’aeroport en contra l’opinió dels sectors econòmics, polítics i turístics nord-catalans.

Ves a Verkami Anuari Mèdia.cat 2019

Paradoxalment, la voluntat de Denis Leluc, nou director de l’aeroport –explicada en la roda de premsa d’ahir- és aprofitar l’anulació de vols de Ryanair a Girona per esgarrapar part d’aquests passatgers, encara que va reconèixer que “nosaltres no ens podem vincular a el nom de Barcelona com fa Girona, per tant ho tenim més difícil”. Vinculació que, evidentment no és possible de fer després del canvi de nom. Recentment va ser el mateix alcalde de Perpinyà, Jean-Marc Pujol qui va declarar que el veritable aeroport de Perpinyà era el de Girona.

Des d’entitats com la Plataforma per la Dignitat de la Catalunya Nord alerten que aquesta vinculació dels productes i infraestructures nord-catalanes amb el “Sud de França” no sols és un atac a la identitat pròpia –que comparen amb l’anterior denominació de “Septimània”, sinó també una aposta fallida en l’àmbit econòmic ja que “com més gran és l’apel·lació, menys interès econòmic té, com més se perd la traçabilitat d’un producte, menor és l’interès del consumidor”. També denuncien el fet que L’Indepéndant és el mitjà més beneficiat per la publicitat institucional en favor dels productes “Sud de França”.