Fa mesos que els autobusos valencians inclouen explícits i vistosos anuncis de prostitució. Lemes com “La teua cita amb el plaer” i fotografies de noies sense roba i posicions seductores acompanyen els viatges en transport públic pel Cap i Casal i la seva àrea metropolitana sense que, pel que sembla, ningú se n’hagués adonat. Però dimarts Público “destapava” l’escàndol.

En només dos dies la resposta dels responsables del transport públic –al tractar-se de línies interurbanes és la Generalitat- ha canviat diametralment. Si al primer reportatge de Público la gerent de l’Agència Valenciana de Mobilitat, Mar Martínez, responia que “no podem fer res per impedir-la [la propaganda], la llei els empara” al ser aquest un servei privatitzat, avui mateix asseguren al mateix diari que han donat tres dies a l’empresa responsable per retirar els anuncis. Això sí, la justificació ha estat la mateixa, tant per part de la consellera d’Infraestructures, Isabel Bonig, com de l’empresa subcontractada, Fernanbús: “no havien vist” la publicitat que difonien els autobusos sota la seva responsabilitat.

Però qui sembla que tampoc viatja en autobús són els periodistes de les capçaleres valencianes –Levante i Las Provincias- que fins ara no s’havien adonat d’un fet visible per qualsevol vianant i que –pel que difon el vídeo dels seus webs, per cert és el mateix- indigna profundament la ciutadania. A ambdós diaris, la polèmica despertada per Público els ha agafat a contrapeu i avui publicaven obligades informacions sobre la decisió de retirar la propaganda. Una peça d’EFE totalment acrítica i descontextualitzadaa Las Provincias i, en el cas de Levante, un reportatge signat per redacció que pretén marcar més perfil però que comença retraient als diputats que al setembre van votar en favor de la regulació de publicitat de prostitució als mitjans “se’ls oblidés” els anuncis en transport públic. Un fet que a al diari –que conté aquest tipus de publicitat–  també li ha passat per alt durant mesos.