Aquest article va ser publicat fa més d'un any. La informació que hi apareix fa referència a la data de publicació.

L’històric diari madrileny obre avui amb una espectacular portada on un immens edifici Rockefeller està coronat per una no menys enorme senyera sobreposada a una fota del planeta Terra. La notícia, però, no sembla estar a l’alçada del fotomuntatge: “El Govern [espanyol] demana el final de les ‘ambaixades’ autonòmiques”. Però sembla que per a l’ABC l’única autonomia és la  del Principat de Catalunya.

En el text interior –titulat “Catalunya malbarata més de 32 milions a la seva xarxa ‘diplomàtica’”-
un reportatge de menys d’una pàgina encara rebaixa més les expectatives de l’infografista. Al final, les “prop de 50 oficines” que cita a la portada només n’hi ha 32 segons la informació oferta pel mateix diari.

D’aquestes sols cinc són delegacions de la Generalitat –la de Buenos Aires ja està tancada però igualment figura al mapa- i les altres 27 són oficines comercials de suport a la internacionalització de l’economia catalana. Aquesta xarxa comercial –adscrita a l’Agència Acci1Ó– és similar a les que tenen gairebé tots els governs autonòmics a l’Estat espanyol, encara que, òbviament, les seves mides siguin diferents.

Per exemple, la pròpia Comunitat de Madrid compta amb la seva pròpia xarxa comercial internacional, amb sis oficines i 36 “Punts de Suport” amb personal expatriat, finançades pràcticament en la seva totalitat per empreses públiques PromoMadrid i Turismo Madrid, a més d’altres semipúbliques com l’IFEMA o la Cambra de Comerç regional. Un servei que a més –i a diferència del d’Acc1Ó- és totalment gratuït per a les empreses que el necessitin.

El mateix ABC informava fa poc més d’un any la decisió de l’executiu d’Esperanza Aguirre de vendre’s les participacions públiques a PromoMadrid –en aquest cas “aprimava”- però l’ordre no es deuria arribar a dur a terme quan fa sols deu dies el Grup Parlamentari d’UPyD a l’Assemblea de Madrid va demanar la reducció d’un 20% del pressupost de l’ens sense aconseguir-ho per l’oposició del PP i el PSOE. Els arguments del partit de Rosa Díez eren similars als que el diari de Vocento empra per considerar un malbaratament les oficines comercials catalanes, i és que dupliquen les funcions de les oficines estatals, però el diari no va considerar el tema prou important com per publicar-ne una notícia. I molt menys una portada.