Aquest article va ser publicat fa més d'un any. La informació que hi apareix fa referència a la data de publicació.

Aquest matí El País obria la seva portada amb la notícia –avançada abans pel digital VozPópuli– de la intervenció de Madrid per evitar l’impagament d’un deute de 123 milions de la Generalitat valenciana al Deutsche Bank, el que el diari defineix com el primer “rescat” d’una administració a l’Estat espanyol.

Les reaccions a la notícia no s’han fet esperar, incloses fonts de la Conselleria d’Economia –que el diari no li posa nom- que són citades a l’article traient ferro a la qüestió i assegurant que “teníem un venciment i l’hem solucionat. I punt”. Naturalment la majoria de mitjans no ho han considerat així i, a mig matí, la notícia ja es trobava a la portada de la majoria d’edicions digitals i era tendència dominant a Twitter. Les declaracions del Ministeri espanyol d’Economia negant que hagi avalat el deute valencià –segons El País això s’explicaria per una qüestió tècnica, ja que no es tractaria d’un aval formal per qüestions legals però a efectes reals seria el mateix- ha acabat de donar pes polític als fets i les contínues notícies sobre la falta de liquiditat del Consell els darrers mesos han ajudat a generar una bola informativa que continua creixent a mida que avança el dia.

Ves a Verkami Anuari Mèdia.cat 2019

Però no tots els mitjans viuen pendents d’aquesta tensió informativa. Canal 9, al seu resum de notícies diari que penja al seu web informa de l’augment de l’atur, de les disputes internes del PSOE, de l’incendi a la Serra d’Espadà i un altre succés a Santa Pola. En el moment de tancar aquesta edició –a la una del migdia- el web de notícies de RTVV tampoc incloïa cap informació del tema –sí destaquen les noves mesures econòmiques de l’executiu espanyol i la mort d’un senegalès a Barcelona- ni se n’havia fet cap referència als butlletins del canal d’informacions Nou24.

També ha tingut problemes amb la notícia Las Provincias, que en una primera versió dels fets reduïa l’incident a “una confusió”. Encara que el titular de la notícia ha estat modificat el text interior comença amb aquesta frase certament curiosa: “Primer malentès important entre la Generalitat i el recentment constituït Govern central”. Poc abans de la una ha estat degradada a la portada de l’edició digital del diari.