Aquest article va ser publicat fa més d'un any. La informació que hi apareix fa referència a la data de publicació.

La notícia que l’ex-ministra espanyola Elena Salgado fitxava per la filial xilena de la multinacional energètica Endesa sols tres mesos després de deixar el càrrec va córrer com la pólvora a les xarxes socials. Milers de ciutadans van mostrar la seva indignació pel que sospitaven un “pagament de favors” cap a l’antiga política i recordaven la llista de polítics que engreixen les direccions de grans empreses de sectors regulats, el que a Argentina s’anomena la “porta giratòria”, mentre alguns van optar per l’humor, com el piulador que s’alegrava perquè a “Espanya comenci a crear-se feina”. El nom d’Elena Salgado va ser tendència dominant a Twitter durant tot el dia i al servei d’agregació de notícies Menéame el tema es trobava entre els més votats.

Aquest enuig dels internautes, però, no s’ha vist traslladat als grans mitjans de comunicació. Entre els diaris impresos a Barcelona, València i Palma la notícia ha passat més aviat desapercebuda i rotatius com La Vanguardia o Diario de Mallorca s’han limitat a la publicació del teletip d’Europa Press. Las Provincias, habitualment molt crític amb els socialistes, fins i tot ha resumit aquest, reduint el tema a un simple breu. Levante, Última Hora i Diari de Balears ni tan sols ho han esmentat.

Només l’Ara, El Periódico i El Punt Avui han optat per elaborar peces pròpies per explicar els fets. D’aquests, només la capçalera del Grup Zeta informa de les preguntes parlamentàries d’IU-ICV i UPyD sobre la possible vulneració de la llei d’incompatibilitats i la compaginació del nou sou amb la pensió especial com a ex-ministra, aprovada, precisament, com a compensació per la prohibició de treballar per a grans empreses durant dos anys, que Salgado esquiva al fitxar per una empresa “xilena”.

Però on més han divergit les opinions públiques i les publicades han estat a les pàgines d’opinió. De tots els diaris abans esmentats, només El Punt Avui inclou un article de Martí Gironell sobre el tema. La resta de columnistes i tertulians – tampoc els programes matinals líders a Catalunya de TV3, Catalunya Ràdio o RAC1 hi han incidit, segons el seguiment de la seva programació que van fent des dels seus comptes de Twitter- no han trobat la qüestió prou rellevant per incloure-la entre la   dotzena de temes que avui s’hi han tractat i que van des de la darrera polèmica del dèficit fins a la imputació de l’imam de Terrassa, passant per la polèmica de les banderes espanyoles, el dèficit fiscal, les primàries del Partit Republicà estatunidenc o el nou Ipad.