Com aprofitar la digitalització del boca-orella per a oferir millors continguts

Diu la dita popular: “Escolta molt i parla poc i els savis et faran lloc”. Crec que el periodisme i, més concretament, la premsa escrita, haurien d’aplicar més i millor aquesta sentència. M’explico. Massa sovint em trobo que al llegir el diari aquest està ple d’informació bona però no adequada. Podem omplir 50 o 60 pàgines de paper o de continguts digitals amb informacions d’alta qualitat. Amb això ja tenim molt de guanyat, la qualitat informativa per si sola ja és d’agrair. Però, no n’hi ha prou. La digitalització del boca-orella ha creat un nou ecosistema informatiu que permet participar en la conversa “glocal” que ofereixen les xarxes socials i Internet. Crec que dins d’aquesta gran conversa, ens hem dedicat a parlar molt, a difondre continguts a discreció, i a escoltar poc (o gens). I, aquí hem comès un error. Escoltant, parant atenció al què es diu, podem detectar els interessos informatius que hi ha. Què vol saber la gent, què vol saber el nostre públic potencial. La detecció d’aquests interessos ens ha de permetre poder escollir millor els temes que cal tractar. Per tant, la qualitat no només ha de ser en els continguts, sinó també en la tria d’aquests.

Els articles d’opinió expressen punts de vista individuals dels seus autors i autores, que no tenen perquè coincidir sempre amb els del Grup Barnils ni amb els de l’Observatori Mèdia.cat.