Gandia Shore, al meu currículum professional

M’agrada recordar que sóc del Grau de Gandia, on hi tinc família i bons amics. D’aquesta manera comença el meu currículum professional que, tot i actualitzar-lo molt sovint durant anys, sempre ha conservat aquesta introducció més personal. Considere que anar als orígens és una bona manera d’iniciar un diàleg, per continuar parlant de feina i de projectes de futur. Últimament, serveix per parlar de Gandia Shore, el reality show d’MTV i la polèmica que envolta aquest tipus de programes de televisió.

De moment, però, pense mantindre la presentació personal al currículum tal com està. Si la canvie no serà perquè un programa de televisió s’haja apropiat de la imatge de la meua ciutat natal. Renunciar-hi ara seria deixar-se vèncer per una realitat que no compartesc en absolut. Més aviat, crec que és una bona ocasió per explicar la Gandia que no eixirà mai en aquest programa i que no té la projecció que es mereix a través dels mitjans de comunicació.

Si hi ha algú que no ho pot sofrir Gandia Shore és perquè no coneix prou bé en quin món vivim i què passa en aquesta ciutat. Si MTV ha trobat que Gandia era un bon lloc per fer aquest programa i ja prepara la segona temporada, és per alguna cosa. I si el govern valencià és capaç de defensar aquest programa televisiu com a element estratègic per al posicionament turístic, tampoc és per casualitat.

Per acabar d’entendre què estan venent i el perquè de Gandia Shore, cal tenir en compte dues coses:

– El Partit Popular governa Gandia amb majoria absoluta des de les últimes eleccions municipals, i l’alcalde Arturo Torró és un empresari amb interessos en diversos sectors, entre els quals el turístic. Aquest mateix partit governa tots els valencians i valencianes des de 1995, amb majoria absoluta des de 1999.

– MTV forma part del grup Sociedad Gestora de Televisión – Net TV, una de les sis empreses concessionàries d’una llicència de televisió terrestre a l’Estat espanyol. Els quatre canals de TDT que disposa els té rellogats o sotsarrendats a Intereconomía TV, Disney Channel, MTV España y Paramount Channel. El grup pertany a Pantalla Digital de Vocento (55%), Intereconomía Corporación (25%) i The Walt Disney Company Iberia (20%).

I això què vol dir? No cal insistir-hi massa més. És evident que s’han acabat trobant els que comparteixen una mateixa visió del món i del país per defensar interessos polítics i empresarials coincidents. La resposta, què és ben simple, només es pot resoldre a favor d’una altra manera de veure la realitat fent la política necessària per canviar aquestes complicitats.

Els articles d’opinió expressen punts de vista individuals dels seus autors i autores, que no tenen perquè coincidir sempre amb els del Grup Barnils ni amb els de l’Observatori Mèdia.cat.

Un dels principals projectes de Mèdia.cat és l’Anuari dels Silencis Mediàtics, que treu a la llum temes silenciats pels mitjans de comunicació i que es finança gràcies al micromecenatge: això vol dir que les nostres investigacions no depenen de cap gran finançador que les pugui condicionar, sinó de petits suports de moltes persones alhora.

#AraMésQueMai, ens hi ajudes?

Ves a Verkami Anuari Mèdia.cat 2019