Segurament la situació a Xipre és molt complicada i confusa i, probablement, la direcció erràtica de la Comissió Europea no ajudi a clarificar les coses. Potser això explicaria que els titulars dels diaris reflecteixin situacions diferents, en alguns casos fins i tot oposades i contradictòries, més enllà del que se suposa que serien els matisos interpretatius.

El Periódico, per exemple, obre la seva versió en paper dient que “La UE suavitza l’impacte del rescat a Xipre” i en una línia similar El Punt Avui afirma que és la UE qui “recondueix” el càstig a Xipre, ni que sigui “per evitar l’alarma”. Més contundent, Levante creu que “la UE rectifica” mentre el Diario de Mallorca es limita a dir que “accepta” no gravar els petits estalviadors. En canvi, per a La Vanguardia la situació és exactament la contrària i és Xipre qui “obliga la zona euro [que no és el mateix que la UE, car implica menys països] a revisar la taxa sobre l’estalvi”. Per la seva banda l’Ara veu un “Xipre acorralat” i amb poques opcions d’obligar a res a Europa.

A les edicions digitals les contradiccions continuen en alguns casos amb versions totalment noves. Aquí, segons El Periódico, és l’Eurogrup qui “demana a Xipre que no penalitzi el petit estalviador” –no formava tot plegat de les condicions del paquet de rescat?,- l’Ara també atribueix la iniciativa a la UE emprant el verb “recomana” i el 324.cat atribueix una capacitat executiva a l’Eurozona que, segons el portal, ja hauria “aprovat eliminar” la taxa. En canvi a La Vanguardia i Levante la UE només ha “acceptat”, se suposa que les demandes xipriotes, i El Punt Avui titula amb un “La UE rebaixa el càstig”, que pressuposa una marxa enrere motivat per la resistència xipriota o qualsevol altre motiu.

En línies totalment diferent, Diario de Mallorca destaca que “Xipre amplia el ‘corralito’ bancari fins el dijous”, posant la línia en la continuïtat del conflicte més que en la solució per la que prefereixen apostar la resta de capçaleres, i Nació Digital ressalta que “El president de Xipre justifica la taxa sobre els estalvis

També els termes de l’acord final són confusos i mentre El Punt Avui i La Vanguardia asseguren que “l’impost bancari no afectarà als dipòsits inferiors a 100.000 euros”, l’Ara ho deixa en condicional i ho limitaria als comptes de menys de 20.000. El Periódico destaca que hi ha una negociació pendent i Vilaweb es fa ressò de la confusió i titula que els xipriotes estan “pendents del preu que hauran de pagar”. Cap dels titulars analitzats, però, s’enfoca en la línia de recordar que el debat sobre els els dipòsits afectats per la taxa només és sobre el seu repartiment, ja que la quantitat a recaptar exigida per la UE s’ha mantingut inalterada.

El Diari de Balears, Última Hora i Las Provincias no destaquen els fets de Xipre ni a les seves portades en paper ni digitals.