La importància del màrqueting en el negoci de la premsa

Aquest article va ser publicat fa més d'un any. La informació que hi apareix fa referència a la data de publicació.

Si fos fan de Billy Bragg el divendres 5 de juliol hagués comprat el diari Ara, tot i que El Punt Avui m’oferia el mateix o millor. Els dos diaris oferien una entrevista al cantant anglès (Ara, El Punt Avui) a propòsit de la seva participació al Festival Cruïlla. Això m’ha fet pensar en tres moments de la vida d’un contingut periodístic, i la importància d’aquests en el negoci. Els continguts tenen un abans (màrqueting), un durant (qualitat) i un després (difusió). I, cal cuidar-los tots. Un o diversos dies abans de la publicació d’aquestes dues entrevistes ja m’havia arribat per diverses bandes que l’Ara publicaria aquesta entrevista al seu suplement Play, crec que tant en el paper com en el digital i les xarxes socials ja en parlaven, per tant donaven informació i creaven expectativa, molt útil per captar l’atenció dels potencials compradors del diari. Tenim dos continguts gairebé idèntics, però un es ven i l’altre, o te’l trobes, o et passa de llarg. Donem per fet que la qualitat hi ha de ser, però en un món on la informació brilla per la seva presència i per la facilitat de distribució omnipresent, cal cuidar el màrqueting previ i potenciar la difusió posterior per totes les vies possibles. Ens cal fer arribar la informació abans, durant i després. I, l’hem de fer arribar al públic objectiu en cada cas. El joc és el mateix, però les regles han canviat, i entestar-se a no adaptar-s’hi és fer un flac favor a la viabilitat del negoci.

Els articles d’opinió expressen punts de vista individuals dels seus autors i autores, que no tenen perquè coincidir sempre amb els del Grup Barnils ni amb els de l’Observatori Mèdia.cat.