Aquest article va ser publicat fa més d'un any. La informació que hi apareix fa referència a la data de publicació.

Ahir a dos quarts de dotze del matí un grup de pares de l’escola Pare Català del barri de Benimaclet de València van donar una roda de premsa per explicar que la conselleria d’Educació havia decidit eliminar a mig curs una línia en valencià del curs de P3 de i denunciar els trasbals que això suposa per als seus fills, que o bé es trobaran automàticament en una classe en castellà encara que haguessin optat per matricular-se en valencià o bé hauran de reformular les tres classes que té el centre amb tot el que això suposa.

La notícia és incontestable, ja que per primera vegada es pren una mesura tan dràstica. Fins ara les eliminacions de línies escolars o els canvis de programa lingüístic sempre havien estat en previsió al futur curs i per a alumnes encara no matriculats, però mai s’havia obligat als ja matriculats a canviar de llengua a mig curs.

Ves a Verkami Anuari Mèdia.cat 2019

Tot i això, a la roda de premsa només van venir les grans agències informatives –EFE i Europa Press- i mitjans de Catalunya –ACN, TV3 i Catalunya Ràdio. Els principals diaris valencians, Levante i Las Provincias no van fer acte de presència.

També la seva capacitat de reacció va ser molt més lenta. El Punt Avui ja havia publicat la primera notícia a les 11:40 –en base a la nota de premsa enviada per Escola Valenciana,- l’Ara va publicar un teletip de l’ACN a les 12 i Vilaweb i La Vanguardia van fer el mateix a la una i vint minuts. TV3 va incloure la informació al seu informatiu migdia i Catalunya Ràdio també en va informa immediatament.

En canvi Levante no va publicar el primer teletip d’EFE fins a dos quarts de 7 i Las Provincias va fer el mateix amb un breu d’EP encara més tard, a les 12 de la nit.

Molt més ràpid va ser el digital La Veu del País Valencià, que a les 11 del matí ja havia publicat la primera nota d’Escola Valenciana i a un quart de 9 de la tarda ho havien actualitzat amb informació de l’assemblea que s’havia convocat a l’escola la mateixa tarda.

Fins i tot alguns mitjans de Madrid van ser més ràpids que els rotatius valencians, com per exemple Público o la Cadena SER, que a dos quarts de 6 de la tarda se n’havien fet ressò. El Mundo i El País van arribar-hi al voltant de les 9, però ja amb peces pròpies i no d’agència.

Levante no ha publicat cap peça pròpia fins avui a les 8 del matí -això sí, destacada mínimament en portada-, punt al que Las Provincias ni tan sols ha arribat. I això que la capçalera de Vocento va dedicar fa sols deu dies un article amb vídeo inclòs a denunciar que l’escola Pare Català es deixava uns llums encesos per la nit.