CiU s’alinea amb l’espanyolisme per regalar la publicitat de TV3 al Grupo Godó

Dues vegades s’ha votat al Parlament l’externalització del Departament Comercial de Televisió de Catalunya (TVC). La primera va ser el novembre passat i la segona aquest mes de març. I les dues vegades hem obtingut el mateix resultat: CiU votant al costat dels partits unionistes -PP, PSC i Ciutadans- per aprovar el traspàs del departament que gestiona la publicitat de Televisió de Catalunya a un grup de comunicació privat. Tot apunta que el concurs està més que beneït i que serà el Grupo Godó, propietari de 8TV, una televisió privada que aspira a ser competència de TV3, qui es quedarà amb el pastís publicitari que fins ara era de gestió i benefici públic. En contra d’aquesta controvertida decisió empresarial s’han posicionat ERC, ICV i les CUP. Fins i tot, l’Assemblea Nacional Catalana (ANC), veient la gravetat de la situació, s’ha decidit a denunciar-ho en un comunicat públic.

I és que la cosa és greu. Molt greu. Per poder vendre publicitat a les empreses anunciants cal conèixer fil per randa la programació actual i futura de Televisió de Catalunya, amb la qual cosa els directius de 8TV tindrien una informació que podrien utilitzar per programar i contraprogramar en benefici propi i en contra de la televisió pública catalana. A més, si tenim en compte que la publicitat representa la segona font d’ingressos de TVC, estarem d’acord que lliurar aquest departament al Grupo Godó és, com a mínim, sorprenent. Per buscar paral·lelismes en altres àmbits és com si Volkswagen informés a Peugeot sobre quins automòbils presentarà en els anys següents o si Samsung expliqués a Sony quines novetats prepara per al seu pròxim smartphone.

A més, el contracte especifica que Televisió de Catalunya haurà de pagar 16 milions d’euros a l’empresa que rebi l’encàrrec de gestionar el seu departament Comercial i tot sense cap contrapartida en forma de quotes mínimes de contractació. És a dir, el Grupo Godó cobraria 16 milions pel servei de gestionar la publicitat de TVC, però no se li exigirien uns resultats mínims d’entrada de publicitat. Festival!

I la jugada no acaba aquí. Sabeu qui és l’òrgan designat per avaluar i decidir quina empresa privada guanyarà el concurs? Bé, no és ben bé un òrgan. Seria més aviat… un organisme… Un organisme pluricel·lular… Un home, en definitiva! Sí. Brauli Duart, l’home que presideix la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals gràcies al pacte CiU-PP de l’anterior legislatura, decidirà ell solet quina empresa serà la que s’adjudicarà el servei. I per si encara hi ha cap dubte de qui rebrà el regal, cal saber que el director de TVC, Eugeni Sallent, l’home que cobra 164.000 euros anuals, –més que el president de la Generalitat!- és ex-directiu del Grupo Godó.

El Grupo Godó és –de llarg- el grup de comunicació privat que rep més subvencions públiques per part del Govern de Convergència i Unió. A més de la cadena televisiva 8TV, també és l’editora de La Vanguardia, El Mundo Deportivo, RAC105 i RAC1, entre altres. Aquest conglomerat comunicatiu és propietat de Javier Godó Muntañola, Comte de Godó i Grande de España.

Els articles d’opinió expressen punts de vista individuals dels seus autors i autores, que no tenen perquè coincidir sempre amb els del Grup Barnils ni amb els de l’Observatori Mèdia.cat.