Aquest article va ser publicat fa més d'un any. La informació que hi apareix fa referència a la data de publicació.

Avui comença la campanya de micromecenatge per aconseguir els finançament necessari per fer possible l’Anuari Mèdia.cat. Els silencis mediàtics de 2014. Enguany, el projecte és més ambiciós que en les edicions anteriors, en part gràcies a la base consolidada en els anys passats, i en part perquè més enllà de l’Anuari, Mèdia.cat es prepara per a una renovació en profunditat del seu projecte.

Des del Grup de Periodistes Ramon Barnils –editor de Mèdia.cat- s’espera arribar als 15.000 euros aportats pels lectors durant els propers 40 dies a través del portal de microdonacions Verkami i a canvi de les quals es poden aconseguir diferents recompenses.

Ves a Verkami Anuari Mèdia.cat 2019

Amb aquests diners s’afrontarà la publicació d’una nova edició de l’Anuari Mèdia.cat –ara coordinat per Elisenda Rovira- que vindrà amb importants novetats que se sumaran als ja habituals reportatges d’investigació que no han estat portada a cap gran mitjà. Així, l’Anuari incorporarà un almanac amb el repàs mensual de silencis mediàtics de l’any anterior, s’editarà per primera vegada en dues tintes i es renovarà el web perquè sigui més visual, intuïtiu i accessible consultar els silencis mediàtics de totes les edicions de l’Anuari.

Però a més de l’Anuari, els diners recaptats amb aquesta campanya de micromecenatge han de servir per renovar en profunditat tot el projecte de l’observatori crítics dels mitjans. Sis anys després de la seva posada en marxa, s’actualitzarà el web, s’ampliaran els continguts, s’introduiran estudis estadístics, noves col·laboracions i s’obriran nous canals de participació dels lectors, com ara els informes col·laboratius o una bústia on  els lectors puguin aportar temes a tractar.

Els micromecenes, el suport principal de l’Anuari i Mèdia.cat

“Sabem que el repte que ens hem fixat enguany no és fàcil. Però creiem que per impulsar un periodisme crític, rigorós i independent com el que reivindiquem amb aquests dos projectes requereix fer un salt qualitatiu important”, diu Joan Canela. Per fer-ho, l’Elisenda Rovira considera indispensable el suport de la gent: “el periodisme que volem, només el podem fer entre tots”, diu. Els dos projectes compten amb la col·laboració de la Fundació Catalunya i l’Anuari Mèdia.cat, a més, té el suport del Col·legi de Periodistes i de sis facultats de periodisme del país: la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat Ramon Llull, la Universitat de València, la Universitat de Vic i la Universitat de Lleida. Sis estudiants d’aquestes facultats seran els responsables de sis dels reportatges del nou Anuari, mentre que els altre sis seran escrits per periodistes en actiu.

Gintònics contra els silencis

Els micromecenes que vulguin invertir en el projecte rebran a canvi diverses recompenses: des d’un exemplar de l’Anuari fins a diverses novetats editorials impulsades pel Grup Barnils i les editorials Dau i Saldonar. A més, com a novetat d’enguany hi haurà la possibilitat d’assistir a una presentació en primícia dels temes de l’Anuari durant un tast de gintònics que es farà a Barcelona. La presentació oficial dels dos projectes serà a la seu del Col·legi de Periodistes pels vols del 3 de maig, Dia Mundial de la Llibertat d’Expressió.