Els silencis d’abril

Els mijusticiatjans catalans silencien que la querella que ha dut els manifestants del Parlament a l’Audiència Nacional és obra de Manos Limpias

Els mitjans catalans acostumen a ser molt crítics amb les querelles del grupuscle ultradretà Manos Limpias, però en el cas dels indignats detinguts pel bloqueig al Parlament del 15 de juny del 2011 van optar per no informar del fet i avalar, implícitament, l’operació judicial per l’anomenat “setge al Parlament”.

radioRAC1 decideix no emetre la falca publicitària d’Òmnium a favor de la consulta

RAC1 va negar-se a emetre unes falques publicitàries a favor d’una consulta sobre la independència pagades per Òmnium Cultural. Des de la ràdio van adduir que el format de la falca –amb veu del presentador de RAC1 Xavier Pérez Esquerdo– podia “confondre l’oient”. Però en canvi, en altres ocasions, aquesta emissora no ha rebutjat anuncis comercials protagonitzats per altres periodistes del mitjà.

llenguesCanvis de llenguatge segons el bàndol al conflicte ucraïnès

Les mobilitzacions per derrocar el Govern de Víktor Ianukóvitx, definit com a “prorús”, va comptar amb moltes simpaties als grans mitjans, que van emprar paraules com “règim repressiu” i “dictadura” per referir-s’hi, mentre que els manifestants eren “opositors proeuropeus”. En canvi, quan les protestes van ser contra el nou Govern –no validat a les urnes–, aquest escometia “operacions antiterroristes”.

tele‘El Mundo’ critica la concessió de llicència a El Punt Avui TV mentre manté diversos canals de TDT en precari

L’obertura d’El Punt Avui TV va suposar una intensa campanya de denúncia per part d’El Mundo, que acusava la Generalitat d’otorgar les llicències radioelèctriques per tal de fer propaganda de la causa sobiranista. Es dóna el cas que el rotatiu d’Unidad Editorial té freqüències concedides a altres autonomies de manera irregular i incomplint els plecs de condicions de la cessió.

xarxesEls treballadors de l’FNAC trenquen el silenci mediàtic gràcies a les xarxes socials

Els treballadors de l’FNAC van aconseguir difondre els motius i el seguiment de la seva vaga gràcies a les xarxes socials, on van rebre l’ajuda de tot tipus d’activistes i ciutadans davant el silenci pel qual van optar la gran majoria de mitjans.