Miquel Àngel March és, des de dissabte passat, batlle de Pollença, un municipi mallorquí de 17.000 habitants. March ha aconseguit la vara d’alcalde tot i haver quedat segon –per només 70 vots- gràcies a una aliança entre la seva formació, Junts Avançam –que al seu torn és una suma d’independents, PSIB, MES i Esquerra Republicana,- Alternativa per Pollença –referent de la CUP- i una agrupació local.

Miquel Àngel March, va ser, a més, portaveu del Grup Ornitològic balear (GOB), referent inqüestionable de l’ecologisme illenc i incansable denunciant de les polítiques urbanístiques del PP. Una de les seves actuacions més sonades va ser el destapament de l’anomenat “cas Andratx”, que va portar a la presó l’exbatlle d’aquest municipi, el popular Eugenio Hidalgo, per no perseguir les irregularitats urbanístiques que es cometien al terme municipal.

Com a venjança el PP va prepara una acurada campanya d’assetjament i desprestigi contra March, a qui va acusar de construir sense llicència en una finca rural propietat de la seva família. La campanya va comptar amb molts mitjans, inclòs l’ús d’un helicòpter en el qual s’hi va muntar un notari.

Però l’acció política i judicial per tacar la imatge de March necessitava també una pota mediàtica que fes créixer la sospita entre la societat mallorquina i inhabilités March i el mateix GOB com a possibles actors amb credibilitat en futures denúncies. L’edició balear de El Mundo, llavors dirigit pel posteriorment mediàtic tertulià Eduardo Inda, va encarregar-se d’aquesta tasca. Les relacions del diari amb Jaume Matas, llavors president balear eren excel·lents.

És impossible trobar rastres d’aquella tasca “periodística” a l’hemeroteca digital del diari, però el blog Disúrbia, que fa un recull detallat del tractament mediàtic de temes urbanístics a les Illes Balears des del 2004 permet recuperar el tractament que el diari va fer del cas. “Les fotos aèries històriques acrediten l’existència de dues edificacions irregulars a la finca del líder del GOB” o “El líder del GOB destrueix proves de les seves il·legalitats urbanístiques” són només dos exemples dels titulars que el diari d’Inda i Pedro J. Ramírez va dedicar a la història.

Ja des del principi es veia clar que el cas era força fosc, la mateixa fiscalia no va arribar a presentar mai acusacions –tasca que va quedar en mans exclusives d’un particular- i altres mitjans com el Diario de Mallorca oferien una cobertura molt diferent: “Denuncien a March, líder del GOB, per suposades obres il·legals en una finca”.

Finalment March va ser absolt, però set anys de calvari judicial i mediàtic després. A l’hemeroteca digital de El Mundo tampoc hi ha cap referència a aquesta sentència. L’única notícia que cita March en tot el 2013 és una crítica a la denúncia internacional que el GOB va fer de la política immobiliària del govern insular.

Avui, però, Miquel Àngel March és alcalde de Pollença i els intents del PP i El Mundo de destruir el seu prestigi han estat, definitivament, infructuosos.