Aquest article va ser publicat fa més d'un any. La informació que hi apareix fa referència a la data de publicació.

El descobriment d’un trucatge deliberat i sistemàtic dels motors del grup Volkswagen –Volkswagen i Audi per ara, resta per saber si SEAT també s’hi veurà implicada– ha posat aquesta companyia al centre d’un huracà mediàtic.

La majoria d’informacions, però, se centren en la qüestió econòmica o, més aviat, en les conseqüències econòmiques per a l’empresa que està tenint l’escàndol. Així, els dos diaris que han optat per posar la qüestió en portada assenyalen als titulars que “L’escàndol de Volkswagen fa que la marca perdi un terç del seu valor en borsa” –Ara,- “Volkswagen per 25.100 milions en dos dies” –Las Provincias,- “El frau de Volkswagen enfonsa el sector a la borsa –El Mundo– o “La companyia es desploma en borsa davant la investigació en diversos països” –El País. Només La Vanguardia es desvia lleugerament i posa el focus en les qüestions polítiques: “El Govern alemany crea una comissió d’investigació mentre França i Itàlia demanen explicacions”.

Ja a les pàgines interiors l’enfocament no varia gaire. En un article titulat “Les claus de l’escàndol Volkswagen” a El País pràcticament no hi ha cap menció al tema mediambiental a banda d’assenyalar que “els vehicles arribaven a emetre òxids de nitrogen (NOx) fins a 40 vegades superiors al que està permès als Estats Units”. Una informació escadussera i mínima per entendre el conflicte. La resta del text se centra en les conseqüències econòmiques i les reaccions polítiques i jurídiques, però no hi ha cap més menció a les possibles conseqüències sobre el medi ambient o la salut que podria suposar aquesta contaminació extra.

L’Ara explica que l’òxid de nitrogen és “un perillós contaminant atmosfèric” però tampoc dóna més detalls. I quan entra en els possibles cotxes afectats explica que l’empresa hauria de modificar els cotxes assumint-ne el cost, però no especifica si aquestes són per extreure el programari trampós o per reduir les emissions dels vehicles.

Una cobertura que esdevé més preocupant quan es llegeixen reportatges com aquest –publicat a la revista de medi ambient i economia Ballena Blanca- on denuncia que les trampes als tests d’emissions són habituals, sobretot a Europa, gràcies a una legislació “laxa” i unes autoritats reguladores sense competències.

Un Comentari

  1. Tomas

    Bon dia, som un grup de facebook que ens estem coordinant per iniciar una demanda col·lectiva o be alguna acció col·lectiva en front de VOlkswagen.
    qualsevol propietari de Seat, Skoda, Audi o VOlkswaten amb motor diesel, pot reclamar ja que el seu cotxe s’ha devaluat, no compleix el contracte, i s’haura de reparar.
    Podeu apuntar-vos a http://www.reclamacion-volkswagen.com , i el nostre facebook és a http://www.facebook.com/reclamacion.volkswagen

    sort i a reclamar !