Aquest article va ser publicat fa més d'un any. La informació que hi apareix fa referència a la data de publicació.

El projecte vol treure a la llum 12 temes silenciats de l’any 2015 i s’ha marcat els 9.000 euros com a objectiu de finançament

L’Anuari Mèdia.cat dels Silencis Mediàtics aposta de nou pel micromecenatge per fer-ne possible la 6a edició. El projecte treu a la llum els temes que els mitjans de comunicació convencionals han ignorat, infrarepresentat o censurat durant l’últim any en format de reportatge d’investigació. Des d’avui i durant els propers 40 dies tothom qui ho vulgui pot col·laborar a fer possible el projecte des de la plataforma Verkami.

La nova edició de l’Anuari conté importants novetats. Per primera vegada repassarà cronològicament l’any 2015 per explicar els temes silenciats durant l’any i analitzar de manera crítica el tractament mediàtic. Ho farà a través de 12 reportatges inèdits i en profunditat sobre temes que no han obert cap portada, un calendari del periodisme crític que recollirà qüestions silenciades o tractades de manera esbiaixada, incompleta o polèmica i també a partir d’infografies i llistes que recuperaran aquells temes que han de deixat de ser al focus mediàtic de l’actualitat. L’Anuari 2016, editat per Pol·len Edicions, es presentarà públicament els primers dies de juny i els reportatges es podran llegir al web a partir de llavors.

Sis anys traient a la llum silencis mediàtics

Aquesta serà la sisena edició de l’Anuari, un projecte que va començar el 2010 i que des d’aleshores ja ha publicat 69 reportatges d’investigació. “En aquest temps l’Anuari ha contribuït a situar diversos temes a l’agenda mediàtica, com els desnonaments o la participació d’Urdangarin en el cas Nóos, però cal seguir treballant perquè hi continua havent temes silenciats”, ha explicat la coordinadora del projecte, Elisenda Rovira. Aquesta periodista encapçala per segon any consecutiu el projecte, que també compta amb el suport en l’edició dels reportatges de la cooperativa de periodistes Crític.

Des de la segona edició, l’Anuari aposta pel micromecenatge com a font principal de finançament, una garantia d’independència del projecte. L’Anuari compta, a més, amb la col·laboració de la Fundació Catalunya Fons i el suport del Col·legi de Periodistes i de sis facultats de periodisme del país: Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat de València, la Universitat de Vic, la Universitat Ramon Llull i la Universitat de Lleida. Sis estudiants d’aquestes facultats seran els responsables de sis dels reportatges del nou Anuari, mentre que els altre sis seran escrits per periodistes en actiu.

L’Anuari reivindica el #PeriodismeValent

El micromecenatge anirà acompanyat d’una campanya de comunicació a les xarxes socials que vol reivindicar el #PeriodismeValent. L’objectiu és posar sobre la taula els elements que afecten negativament el periodisme i contraposar-los amb aquells elements que poden garantir una informació de qualitat. Al llarg dels 40 dies, el Grup Barnils i l’Observatori Mèdia.cat publicaran a les xarxes socials diverses postals animades amb aquests conceptes.