Segurament un breu com aquest hauria de passar desapercebut, però el caprici dels lectors –i el seu intens sensacionalisme- ha fet que la notícia «El preocupant aspecte demacrat d’Angelina Jolie» s’hagi convertit en la notícia més llegida del dia a l’edició digital de El Periódico.

CONTENIDOS IN TOUCH N 498

CONTENIDOS IN TOUCH N 498

La notícia és, en realitat, una ressenya de la revista de xafardeigs In Touch d’aquesta setmana –avui arriba als quioscos- la portada de la qual està dedicada a una suposada anorèxia de l’actriu estatunidenca Angelina Jolie, qui actualment només pesaria 35 quilos i estaria a punt de divorciar-se del també actor Brad Pitt.

El problema és que aquesta faula ni tan sols és nova. La va publicar ja fa una setmana la revista de sensacionalista americana The National Inquirer. Aquesta publicació va arribar a assegurar que l’actriu estava «a punt de morir» i que «diversos òrgans li havien deixat de funcionar». Angelina Jolie responia poc després amb una imatge d’ella sortint del teatre amb Pitt i els seus fills per tal de desmentir el rumor i la història ja ha estat publicada sencera, fins i tot a les seccions de xafardeigs de la premsa generalista.

A pesar d’això In Touch decideix no només publicar una història que ja sap falsa, sinó dedicar-li la portada i El Periódico hi contribueix difonent la ressenya d’una notícia –encara que no sigui pròpia- sense avisar en cap moment que ja ha estat desmentida.

La revista In Touch és propietat del Grupo Zeta, la mateixa empresa que edita El Periódico i no és la primera vegada que aquest diari utilitza la revista com a font per a les seves notícies de la «secció rosa». Així doncs, sembla que la promoció d’un producte de la mateixa companyia passa per davant de cap mínima obligació de contrastar del diari.