Aquest article va ser publicat fa més d'un any. La informació que hi apareix fa referència a la data de publicació.

Un anunci de Sojasun presenta postres ensucrats com alternativa a la verdura

La publicitat tracta de vendre un producte. Això està clar. Però val qualsevol cosa -com l’engany o la desqualificació- a l’hora de fer-ho? Sojasun és una empresa que fabrica postres a base de soja 100% vegetals i per a promocionar-los utilitza aquest anunci presentat com “un experiment” en el que els nens d’un menjador escolar han d’escollir entre unes piles de verdures mal cuinades, mal presentades i sense amanir o uns fantàstics postres envasats en pots de colors. Davant la tria òbvia dels nens Sojasun conclou que aquesta “és una forma de menjar vegetals” i que “fan bo allò que és sa”.

Tal com recorda aquesta entrada de el blog El Comidista, utilitzar els prejudicis contra la verdura per vendre el producte és fer una doble trampa. Primer perquè hi ha moltes altres formes de cuinar la verdura molt més desitjables. I segon perquè vendre uns postres carregats de sucres afegits i dels quals no s’informa de la proporció de fibra que contenen com a “saludabbles” -i encara pitjor, com a alternatius a la verdura- és directament mentir al consumidor. I Sojasun ho fa utilitzant la imatge de nens.

2 Comentaris