Aquest article va ser publicat fa més d'un any. La informació que hi apareix fa referència a la data de publicació.

No parle només d’una empresa i d’enquestes, hi ha moltes. Tampoc no és El País l’únic diari que informa d’aquesta manera, ni de bon tros, però el titular que trià donava molt de joc.

Todos quieren trabajar en Zara” o això venia a dir el 15 de maig el periòdic més llegit a Espanya. Segons una enquesta internacional de la revista The Business of Fashion (BoF), Zara és una de les 16 companyies del sector de la moda millor valorades pels professionals de la indústria. Salaris, beneficis, viatges, jugar en la primera divisió mundial, un lloc on “s’aprén i molt”. També estrés i competitivitat, sembla. Una bona escola, al capdavall, concloïa l’article.

Tothom? Si posem una poma podrida enmig d’una habitació i la mirem només d’un angle, potser no veurem ni el cuc, ni el forat, ni la part molla de color marró. Els periodistes tenen un accés privilegiat a la poma i han de fer-la girar quan és necessari. Ningú no vol menjar pomes podrides o com a mínim, s’ho pensarà dues vegades. Hi ha gent que no té més remei que treballar per a Zara i mitjans que no tenen més remei que donar voltes per informar sobre una acusació de treball esclau en empreses proveïdores.

Els articles d’opinió expressen punts de vista individuals dels seus autors i autores, que no tenen perquè coincidir sempre amb els del Grup Barnils ni amb els de l’Observatori Mèdia.cat.