Cada vegada costa més als mitjans tradicionals atreure públic infantil. La competència ja no són altres canals només, sinó sobretot proveïdors de continguts globals com Netflix, Facebook o Amazon. La BBC ha presentat aquesta setmana una important aposta per crear nous continguts, fomentar la interactivitat i millorar les eines per consumir televisió en línia.

El públic infantil i juvenil cada vegada consumeix més continguts a internet i menys televisió convencional. Aproximadament un 80% dels joves entre 14 i 34 anys la miren, una xifra prou alta però bastant allunyada del 91% de persones de més de 65 que ho fan, segons l’última onada de l’EGM, d’octubre de 2016 a maig de 2017.

Tot fa pensar que les noves generacions no faran més que consolidar aquesta tendència. La competència de les televisions a l’hora de captar audiències més joves no són només altres canals sinó sobretot gegants globals com Facebook o Netflix, on nens i adolescents consumeixen continguts informatius i sobretot d’entreteniment.

A casa nostra, una TV3 amb un pressupost limitat està perdent audiències joves cada any que passa. Tot i que el 2016 va aconseguir pels pèls ser la televisió més vista, la quota de pantalla del Super 3/33 va obtenir la seva pitjor dada: un 1,2%, perdent tres dècimes respecte l’any anterior. En els últims tres anys ha perdut gairebé un terç de la quota de pantalla (el 2013 va fer un 1,7%).

Mentrestant, al Regne Unit, la BBC ha anunciat en el seu pla anual que invertirà uns 38 milions d’euros en tres anys per atraure l’audiència jove. Això farà incrementar el pressupost per a la programació infantil fins als 140 milions d’euros –gairebé la meitat del pressupost total de TV3, que al 2016 va ser de 307 milions.

La cadena pública britànica ho farà a través de vídeos, programació en directe a través del web, vídeo blogs, jocs i aplicacions. També vol oferir més continguts interactius per tal que les audiències joves puguin “crear, connectar i compartir”, sense oblidar la missió històrica de la BBC: informar, educar i entretenir.

El director general de la cadena, Tony Hall, va explicar que l’aposta no és només per aconseguir més audiència sinó per contrarestar la visió del món que aporten els competidors americans. “Invertir en contingut britànic, especialment per als joves, és vital, a menys que vulguem la nostra cultura encara més definida per l’evolució de les empreses de la costa oest dels Estats Units”.