En la cobertura del referèndum veneçolà del passat diumengeEl País va assegurar que una sèrie d’imatges de l’assaig per la consulta sobre l’Assemblea Constituent -un acte oficialista i del qual el diari no informava- es referien en realitat al referèndum paral·lel convocat per l’oposició. Els peus de fotografies de les imatges arribaven a assegurar que els mateixos partidaris de Chávez estaven participant del referèndum. Davant les queixes de molts internautes i l’evidència de la falsedat el diari en un primer moment va canviar els peus de foto i va demanar “disculpes”, assegurant que “l’errada” era culpa de l’Agència EFE que li havia proporcionat les imatges. Més tard va eliminar qualsevol fotografia sobre l’assaig electoral oficial.

Un dels principals projectes de Mèdia.cat és l’Anuari dels Silencis Mediàtics, que treu a la llum temes silenciats pels mitjans de comunicació i que es finança gràcies al micromecenatge: això vol dir que les nostres investigacions no depenen de cap gran finançador que les pugui condicionar, sinó de petits suports de moltes persones alhora.

#EncomanemPeriodisme, ens hi ajudes?

Ves a Verkami Anuari Mèdia.cat 2018