Avui us cuinaré un remenat de notícies mediàtiques d’última hora que em ve de gust de salpebrar a la meva particularíssima manera. N’hi ha de bones i de dolentes, de les que t’aixequen l’ànim de periodista veterà però sempre amb un bri d’esperança en la professió i de les que et fan venir agror d’estómac, per molt que no siguin cap sorpresa. No em feu gens de cas: un article “poti-poti” va en contra de les normes del bon columnisme. Si no té gaire lectures, m’ho hauré ben merescut.

Fa poc més de set mesos, saludava des d’aquí l’aparició del diari Jornada i li desitjava una llarga vida periodística. Malauradament, no serà així. El nou mitjà va deixar de publicar-se a finals d’octubre, en no haver aconseguit prou suport social i econòmic, tot deixant un bon nombre de professionals a l’atur. Em quedo amb un dubte: el nostre país encara no està preparat per un projecte com aquest?

Abans d’ahir s’anunciava la posada en marxa de Bon dia, un canal digital impulsat per les corporacions públiques balear i catalana per difondre continguts audiovisuals dels territoris que tenim el català com a llengua compartida. Em sembla una bona notícia, sempre i quan sigui un primer pas per fer coses més ambicioses conjuntament i sapiguem sumar-hi la tercera pota, la nova entitat pública valenciana À Punt Mèdia.

El Consell de l’Audiovisual de Catalunya ha fet un toc d’atenció a la CCMA pels presentadors de TV3 que surten anunciant productes comercials en publireportatges intercalats en els programes que presenten. Ja era hora! Espero que a la Corpo s’ho repensin: en Marquina anunciant una app bancària i la Melero anant a comprar congelats els fan un flac favor com a presentadors d’un magazine com ‘Tot es mou’, molt centrat en l’actualitat política i econòmica.

Dels Premis de Comunicació No Sexista 2018 atorgats fa uns dies per l’Associació de Dones Periodistes, m’agradaria destacar-ne dos que potser no són tan mediàtics com Ana Pastor o Carmen Sarmiento, que també en van rebre. El que es va concedir al col·lectiu @MujeresRTVE, per la valentia d’haver sorgit en un dels moments més sinistres de la televisió espanyola ‘manipulada’ pel govern Rajoy; i el que es va merèixer l’exposició ‘D’Ones’, impulsada pel Grup Enderrock per visibilitzar les dones de la música catalana.

La decisió de 8TV d’eliminar els programes informatius a partir del mes que ve i quedar-se només amb programació enllaunada és una altra mala notícia per al sector. Però veient la trajectòria televisiva del Grupo Godó no m’estranya gens: sempre ha estat erràtica i sense ambició de canal privat nacional. En mala hora va obtenir la llicència de mans de l’aleshores agònic govern Pujol!

I per acabar, la millor notícia de la setmana: la campanya de micromecenatge de l’Anuari Mèdia.cat 2018 a la plataforma Verkami, que acabarà dilluns vinent, ha aconseguit de nou el seu objectiu inicial i està a punt d’arribar al segon objectiu, 10.000 euros. Aquesta publicació que recull els silencis mediàtics és el projecte periodístic català que més diners ha aconseguit per aquest sistema, si sumem les seves vuit edicions: més de 70.000 euros en total. Felicitem-nos que, malgrat tot, encara hi ha molta gent que creu en el periodisme fet amb honestedat i amb perspectiva col·laborativa.

Deixa un comentari

El teu correu-e no serà publicat.