Victòria Maso presenta l'Informatiu Nit d'À Punt Mèdia, el 18 de juliol de 2018. Imatge: À Punt Mèdia.

À Punt torna la veu als valencians i recentra l’agenda informativa

La cobertura de la radiotelevisió pública valenciana sobre l'anul·lació parcial, per part del TSJCV, del decret d'ús del valencià ha suposat un canvi qualitatiu. Si fins ara l'agenda informativa audiovisual estava més marcada des de Madrid que des de València, À Punt ha ofert una cosmovisió pròpia, que ha influït també el tractament que n'han fet els mitjans escrits.
La directora d'À Punt Mèdia, Empar Marco, en la seva primera aparició a la televisió valenciana.

Empar Marco o per què vestir de groc: política o moda?

Un dels colors per excel·lència de 2018, i no tan sols del període estival (encara que a l'estiu afavoreix i ve més de gust), és el groc. La predicció de les principals publicacions de moda i tendències internacionals amb més d'un any vista no respon al caprici de cap editor o dissenyador. Abans que les firmes...
a Universitat de Columbia va acollir un debat sobre el Digital News Report 2018. D'esquerra a dreta, Erica Anderson (Google), Lydia Polgreen (HuffPost), Campbell Brown (Facebook) i Mark Thompson (The New York Times). Foto: Sergi Santiago.

Digital News Report: el periodisme digital s’enfronta a les ‘fake news’, els mitjans partidistes i l’algoritme de Facebook

La mala relació entre Facebook i la premsa no és cap secret, però encara ens sorprèn quan es tiren els plats pel cap en públic. La Universitat de Columbia ho va aconseguir dijous passat durant la presentació del Digital News Report que elabora cada any el Reuters Institute, que posa de manifest que Espanya és un dels països més preocupats per les “fake news”.