Què és l’Anuari dels Silencis Mediàtics? L’Anuari Mèdia.cat és la publicació en paper de l’Observatori Crític dels Mitjans Mèdia.cat, que cada any treu a la llum temes que han estat silenciats als mitjans de comunicació durant l’any anterior i analitza els principals ‘sorolls’ informatius. Presenta un recull de reportatges en profunditat sobre temàtiques que no han estat portada de cap diari ni han obert cap informatiu i, alhora, aprofundeix de manera crítica en qüestions que massa sovint han marcat l’agenda, amb articles d’anàlisi a càrrec d’expertes, infografies i continguts especials. La primera edició de l’Anuari Mèdia.cat es va publicar el 2011 i recollia els silencis mediàtics de 2010. El projecte pren com a model la iniciativa periodística nord-americana Project Censored, de la Universitat de Sonoma (San Francisco), que des de fa gairebé quaranta anys s’encarrega de fer un seguiment dels mitjans de comunicació dels EUA per detectar-ne els silencis i les omissions més importants. És un projecte coeditat pel Grup de Periodistes Ramon Barnils i Pol·len edicions, amb el suport de la Fundació Catalunya. Compta amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, el Col·legi de Periodistes de Catalunya, Verkami, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat de Vic, la Universitat Oberta de Catalunya i la Universitat Ramon Llull.
AnàlisiL’Anuari Mèdia.cat recapta els 12.000 euros necessaris per tirar endavantLes aportacions de més de 360 persones i col·lectius han fet possible aconseguir els 12.000 euros necessaris per tirar endavant l'Anuari Mèdia.cat. La campanya de micromecenatge a Verkami continua activa fins aquest dissabte 5 de desembre. Redacció 2 desembre 2020
Anuari9 desastres ambientals sense atenció mediàticaEls incendis de l’Amazones i els d’Austràlia van omplir informatius i xarxes socials. El mateix ha passat —per motius més obvis— amb el temporal Glòria. Però molts altres desastres naturals i ambientals no han tingut tant d’impacte mediàtic malgrat que siguin igualment alarmants. Joan Canela i Barrull 30 juliol 2020
Anuari9 formes de fer la pobresa «glamurosa» i «cool»La crisi que encara s’arrossega ha afectat especialment la gent jove. L’empobriment i la precarització d’una generació sencera, però, sovint han estat més coberts per les seccions de “Tendències” que per les de “Societat” o “Economia”. Sembla que ser pobre és moda. Joan Canela i Barrull 28 juliol 2020