Editorialitzar està en venda

Quin és el cost de l’operació? I quin és el preu per als mitjans de renunciar a oferir informacions als seus lectors sobre l’emergència climàtica amb rigor i veracitat si les principals empreses contaminants poden comprar –tan descaradament- informació al seu servei? Per què les capçaleres posen preu a la seva credibilitat?

Televisió en temps de violacions

Si en aquella casa hi havia un depredador sexual, és perquè Mediaset, Telecinco, la productora Zeppelin i la direcció de Gran Hermano ho van permetre. I si ho van fer, va ser en nom de la telerealitat i dels milions d’euros que ingressa cada mes la cadena gràcies a aquest programa i a tots els que se’n nodreixen.

Black Friday o el periodisme en venda

Costa trobar mitjans digitals en què es qüestioni l’impacte que provoca aquesta orgia consumista en una població endeutada fins al coll i empesa a posseir objectes. En ple debat sobre l’emergència climàtica i la precarietat laboral, sembla que el Black Friday sigui una benedicció, quan aquests drames en són una de les seves conseqüències.

Prou ‘pornoperiodisme’!

Segons la darrera macroenquesta del CEO, Catalunya és la comunitat que desperta més antipatia a la resta de l'estat. Ho podem percebre i constatar fent el seguiment de determinats mitjans de comunicació d'àmbit estatal. Pantalles, diaris, ràdios i xarxes, més enllà de demostrar poc afecte, abonen sovint el discurs de l'odi cap a allò català.

Anuncis polítics a les xarxes socials: entre la mentida i la prohibició

Com pot Facebook regular la mentida durant una campanya si són els mateixos polítics els que fan promeses que saben que després no podran complir? Com es pot distingir, fins i tot, una promesa electoral d’una exageració? Aquesta vegada, Zuckerberg l’encerta posant-se al costat de la llibertat d’expressió. En cas contrari, hauria estat titllat de censor.

Bolívia és tan transparent que serveix d’exemple

Mentre la secció d’internet d'El País es dedica a desmentir-nos mentides que suposadament corren per les xarxes socials, oblida explicar que la mentida més grossa prové de les pàgines d’aquest mateix diari. Poques vegades com ara ha quedat tan cruament visible com els mitjans «de referència» tenen més la funció d’entretenir-nos i distreure’ns que no pas d’informar-nos.