Periodisme digital “amb valor”

Enrique Canovaca creu que cal definir una proposta de valor pròpia i argumentada que articuli tot el sistema comercial i de continguts. Cal que el mitjà obtingui prou valor reputacional entre el públic potencial per fer-se imprescindible psicològicament i rendible econòmicament.

Brexit: dramatització informativa

La premsa catalana i estatal s’ha deixat influenciar per l’emoció que han expressat els diaris britànics a primera plana, en exercicis periodístics més propis de la literatura que no pas del que, en principi, hauria de ser el nostre ofici.

Espanya és Catalunya

El 9,5% de les notícies sobre Espanya a la premsa internacional els anys 2017 i 2018, excloent-ne el futbol, van tractar sobre el procés d'independència de Catalunya.

Llicència pública per blanquejar

Cal exigir que el nou govern espanyol advertisca Mediaset que si vol mantindre la llicència per emetre, Telecinco ha de deixar d’intoxicar l’audiència. Fins ara els governs monocolors de Madrid no ho han fet. Sánchez i Iglesias tenen una oportunitat d’or per aturar els discursos d’odi que ressonen a les cases espanyoles gràcies a una concessió pública que depèn del govern de l’Estat.

Periodisme i cultura per a la memòria

Com tantes altres vegades, el gremi va suspendre. Calia cridar-ho alt i clar. Als titulars, a la ràdio, a la televisió, arreu. La mort de Guillem Agulló va ser un assassinat feixista dissolt en una memòria impune, imposada amb titulars que parlaven de "baralles entre joves" i de "grups oposats". Ara, 26 anys després, encara cal parar un rodatge per pintades que criden ‘Sieg Heil SS’ a les localitzacions.

Tinc una cita

Els periodistes vivim en el marc constrenyedor de les notes de premsa. Un material lingüístic que, si el tractéssim com una peça literària, seria l’equivalent a menjar pa sec cada dia. La bona menja arriba quan parlem amb els protagonistes a peu de carrer, fem entrevistes i trobem testimonis que, espontàniament i de manera altruista, ens expliquen què passa.