El director de Catalunya Ràdio, Saül Gordillo, amb la nova directora d'El matí de Catalunya Ràdio, Laura Rosel, i el nou subdirector, Albert Segura. Foto: Cedida Catalunya Ràdio

“Li han dit que digui tot això?”

La nova temporada d'El Matí de Catalunya Ràdio ha apostat per erradicar al 'totòleg', al tertulià de cafè que tant té opinió formada sobre els conflictes polítics als estats postsoviètics com de les croquetes congelades del supermercat. Serà aquesta aposta personal de Laura Rosel la punta de llança cap a un nou model d’opinió? 
Beirut, després de l'explosió al port. Foto: Commons Wikimedia Mehr News Agency

Una finestra a Beirut

La Txell Feixas, l'Oriol Andrés i en Tariq Saleh ens han permès veure, seguir i viure el Líban d’una forma propera i acurada que fa protagonistes aquelles qui viuen la terra i no els qui governen. Una terra, que gràcies a milers de dones valentes, s’obre camí llaurant llibertats.

La pel·lícula definitiva

Com diu la periodista madrilenya Elena Sevillano: "Als periodistes ens agrada 'Spotlight' perquè és una gran pel·lícula, però també ens fa molta enveja. Perquè és allò que voldríem ser". La pregunta és: quan s'estrenarà la pel·lícula definitiva sobre el periodisme a la vida real?
Prop de 300 taüts esperen a ser enterrats a l'aparcament del Tanatori de Collserola, habilitat i climatitzat per fer-lo servir provisionalment de dipòsit de cadàvers. Foto: Jordi Borràs

Morts sense context

Durant les primeres setmanes de confinament, amb la baixada obligada de l'agenda d'actes i rodes de premsa diverses, vam llegir i veure més reportatges que s'endinsaven a la vessant humana de la situació. Val la pena no oblidar-se'n i seguir explicant històries quotidianes que donin sentit a xifres que expliquen la pandèmia.
Foto: Michael Gaida / Pixabay

La informació de crims en l’era d’Internet

Una televisió –Antena 3– va arribar a fer un programa titulat significativament "Diana en la red". Una prova de com la complicitat entre el mitjà de comunicació i la xarxa social es retroalimenten en aquest procés degradant. Tot sigui per incrementar l'audiència i, doncs, la facturació publicitària.
Perich

Entre Sol-Torres i Perich

Al cap i a la fi, no hi deixa d'haver l'etern problema al voltant del model econòmic: com fer sustentar un mitjà de comunicació lliure, o -acceptem-ho- el més lliure possible. I vés que la fórmula segurament no passi per la confiança i el deixar fer d'una audiència crítica i compromesa, també a l'hora de pagar.