Joan Vila i Triadú 5 març 2021 El Barça, objecte i subjecte comunicatiu 'Barça Studios' és un ens que centralitza la creació, producció i comercialització de tota l'oferta audiovisual del club, inclosa la gestió de Barça TV. És una mena de productora que treballa per 'vendre' el club al món, però des de dins. Els continguts audiovisuals esportius són avui dia una de les mercaderies més rendibles.
Enric Rodon 4 març 2021 1 Comentaris Comunicar per guanyar-li la partida a l’extrema dreta El percentatge de diversitat de perfils ètnics i culturals en els mitjans públics i privats del país és representatiu? Es correspon, aproximadament, al 16,2% de població estrangera que hi ha a Catalunya? Us animo a respondre-ho vosaltres mateixos.
Joan Foguet 3 març 2021 El consumidor idiota Si fóssim amb els periodistes una desena part de crítics que ho som amb els nostres polítics tindríem un sistema de mitjans de comunicació més sa i més autocrític. Més enllà del corporativisme salvatge i del clientelisme ridícul.
Victor Serri 1 març 2021 El fotoperiodisme desenfocat De les protestes hem vist barricades en flames, contenidors bolcats, joves llençant objectes o trencant vidres. El llenguatge fotogràfic utilitzat és extremadament homogeni i uniformat, és pràcticament impossible trobar un relat diferent del que està passant aquests dies. Tot és extremadament literari: si no hi ha flames o no hi ha policia, no hi ha protesta.
Albert Font-Tarrés 26 febrer 2021 Aplanar la corba de la desinformació Aquesta setmana el Consell de l'Audiovisual de Catalunya alertava que s'estan fent crides amb l'eslògan #NoTeVacunes a través de diverses plataformes. Iniciatives nacionals i internacionals han proposat estratègies per combatre la desinformació al voltant de la covid-19.
Vicent Canet 25 febrer 2021 Covid-19, mitjans i justícia poètica Molts mitjans han preferit obrir informatius magnificant les notícies de conductes que afavoreixen el contagi des del sensacionalisme abans que dimensionar el pes real d’aquestes conductes. S’ha preferit en moltes ocasions fomentar que cada ciutadà mire a l’altre com un enemic i un possible contagiador.
Laura Pinyol 24 febrer 2021 4 Comentaris Els meus fills ja no miren el Súper3 El repte és pensar com farem que aquesta plataforma, que ha contribuït a la cohesió social i territorial del país, a la normalització del català i al seu coneixement per a població nouvinguda, a la integració i al sentiment de pertinença a un univers compartit, sigui de nou un referent. No per la militància de pares i mares que creiem fermament que és en benefici dels nostres infants, sinó perquè el públic infantil consumidor cregui que és el millor entre la basta oferta.
Carme Verdoy 23 febrer 2021 No tot es pot explicar en un sol tuit No és impossible cobrir les protestes d’aquests dies anant més enllà de la fotografia del contenidor en flames, que impressiona molt però no sempre explica tant. De nou, per poder explicar les coses sense simplificar-les, cal tenir el temps de poder pensar-hi.