Els mitjans de comunicació tenen el poder i la responsabilitat d’incidir directament en la creació de l’opinió de la ciutadania i també de dibuixar un imaginari del món en què vivim.

Els periodistes però, sovint treballen immersos en unes dinàmiques de producció de les notícies protagonitzades per l’exigència de la immediatesa, la tendència a simplificar la realitat perquè sigui entenedora, la incapacitat —per manca de temps, recursos o voluntat— de contrastar les fonts d’informació, la falta de coneixement d’algunes temàtiques, les males condicions laborals, la manca d’inversió en investigació per part dels mitjans, i un llarg etcètera. I, aquestes dinàmiques de producció juguen en contra de la pràctica periodística, del #bonperiodisme.

Us presentem el primer test per tal que la ciutadania pugui autoavaluar-se i descobrir la capacitat de detectar discursos discriminatoris als mitjans de comunicació: titulars que aporten característiques dels actors que no són rellevants per a la notícia, mitjans que publiquen dades personals inapropiades dels actors o la publicació d’informacions contradictòries sense desmentir ni rectificar, son algunes de les males pràctiques que ja va detectar l’Observatori del discurs discriminatori (2017)

T’atreveixes a posar-te a prova?