Editorials que sentencien

Analitzem 63 editorials que 'El País', 'La Razón', 'ABC' i 'El Mundo' han dedicat al judici de l'1-O entre febrer i juny de 2019. En quins moments del judici han posat l'èmfasi? Quin llenguatge han fet servir? Com s'han posicionat?
Concentració a Pamplona de rebuig a la sentència de La Manada: Foto: Txeng Meng (Flickr).

La cobertura mediàtica del cas de La Manada

Quins van ser els discursos de les cadenes de televisió al voltant del cas de La Manada? Aquest informe analitza la cobertura que van fer-ne els tres programes matinals de televisió més vistos a Catalunya –'El programa de Ana Rosa' (Telecinco), 'Els matins' (TV3) i 'Espejo público' (Antena 3), durant els dies clau del judici i la sentència.

CDR, un relat de terrorisme

Els principals mitjans de comunicació espanyols han presentat en els últims mesos els Comitès de Defensa de la República (CDR) com a protagonistes d’una suposada tensió i agressivitat en les mobilitzacions republicanes. A principis d'aquest abril del 2018, però, la bel·ligerància de les acusacions ha augmentat, amb un relat que els assenyala com a autors d’actes de violència i fins i tot de terrorisme.
Cristina Villanueva, presentadora de La Sexta.

La campanya del referèndum de l’1-O als informatius

TV3, 8tv, TV1, Antena 3 i La Sexta van cobrir de manera molt diferent l'anòmala campanya del referèndum de l'1-O. Aquest informe n'analitza els informatius del vespre dels tres primers i dels tres últims dies de campanya. Quant de temps va dedicar cada cadena a explicar els "blocs" del sí, del no i dels que no es van posicionar? Quin llenguatge van fer servir?

1-O. Freedom of information on a tightrope

This report systematizes and documents more than 100 cases violations of freedom of information and expression which took place in September and October 2017, related to Catalonia's referendum on self-determination on 1 October 2017.